tisdag 29 juni 2010

“Years wrinkle the skin, but to give up enthusiasm wrinkles the soul.” -Douglas MacArthur

Nattkräm på agendan idag. Har klart och gott skaffat mig en ny eftersom den förra tog slut. När det gäller hudvårdsprodukter föredrar jag oftast ekologiska (förutom nu då Clinique) så jag bestämde mig för att pröva en ny ekologisk kräm av det tjeckiska märket Ryor.
 På dagen använder jag Dramatically Different Moisturizing Gel från Clinique men eftersom jag inte tycker att den är speciellt återfuktande brukar jag använda mig av en något krämigare och "tyngre" till kvällen. Eftersom jag har "blandad hy" är det viktigt att min nattkräm inte täpper porerna, låter huden andas men ändå är tillräckligt återfuktande. Detta är den främsta orsaken till att jag använder ekologiska krämer.


 Krämen jag köpte är 24-Hour Hydrating Cream från serien Ryoherba. Krämen är inte speciellt en nattkräm  men eftersom den är ganska fet skulle den inte lämpa sig för mig till dagsbruk. Krämen innehåller bl.a. grapeextrakt, aloe vera och e-vitamin. Den påstås förbättra hudens elasticitet och skydda den från fria radikaler.


Jag gillar verkligen konsistensen, inte för fet och sugs snabbt in i huden. Så doftar den också gott vilket är ett plus och dessutom var den billig, bara 10€. Det finns krämer för alla hudtyper i serien, för äldre personer, krämer med solskyddsfaktor och t.o.m. en acneserie vilket inte är helt vanligt bland ekologiska produkter.  Kan inte ännu rapportera hur min hud reagerar på krämen eftersom jag inte använt den tillräckligt länge, men "I'll keep you posted".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar