tisdag 17 augusti 2010

"One is never so dangerous when one has no shame, than when one has grown too old to blush." - Marquis de Sade

Min nya kärlek: creme rouge! Har hittlis bara provat NYX creme rouger men de är toppen. Man behöver en ytterst liten mängd, och jag menar liten, har rikligt med pigment och är lätta att blanda ut på huden. Dessutom håller de länge och rinner inte av.

Från vänster: Hot Pink, Rose Petal, Glow & Boho Chic

En del kanske känner sig avskräckta av tanken på creme rouge eftersom många tror att det får huden att oljig ut. Stämmer inte. Jag har fet hy, men creme rougen ger ett mycket mer naturligt resultat än en rouge i puderformat. Dessutom kan man använda creme rouge under sin vanliga för att få den att hållas längre och för att få en mer intensiv färg.

 Hot Pink, CB08

Boho Chic, CB11. Skimrar.

NYX Creme Blushes fungerar ypperligt som introduktion till "creme rougernas värld" eftersom de är billiga och kommer i många olika färger. En "burk" innehåller 5,3 gram och kostar ca 4,7€. Inte dyrt alltså.

Glow, CB05. Min abosluta favorit!

Rose Petal, CB01

Andra bra märkern är MAC, de har ett stort utbud rouger. Själv är jag ivrig på att prova Lady Blush creme rouge av MAC som är en av deras populäraste rouger.

Från vänster: Boho Chic, Hot Pink, Rose Petal & Glow

NYX rougerna går att beställa bl.a. på dessa webb-sidor:
NonPareilBoutique
CherryCulture
NYX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar