måndag 1 november 2010

Månadens favoriter!

Nu kommer min första av många "Månadens favorit!"-inlägg. Presenterar de produkter jag använt eller gillat mest denna månad. Främst är det så klart makeup eller skönhets relaterat men det kommer också finnas med lite random grejer.
Nu när det börjat bli kallare har jag slutat använda mina korallfärgade rouger och
  dras mera till djupare röda och rosen färgade. Maybellines rouge 67 Pinky Rose har varit min favorit
 i oktober eftersom den har ett gulaktigt skimmer (som kanske inte syns så bra på bild).

I oktober bytte jag ut min ögonbrynspenna mot -skugga istället. Resultater blir mer naturligt
och det är lättare att hitta den färg som just passar mina ögonbryn.
Denna Brow Trio kommer från Make Up Store. (Tonerna är kallare irl)

Mitt absoluta favorit läppstift denna månad har varit Lancôme 69 Orange Lumière.
Har också använt Revlons läpprimer flitigt, den gör faktiskt så att
läppstiftet hålls längre och den är också mycket återfuktande. 

Två höstigta nagellacks favoriter är 218 Minsk från Malava, en blågrå mattfärg, och
ett orange rött lack från Depend som jag inte minns numern på.

Har inte hunnit använda denna hårmask länge med jag älskar den redan.
Doftar otroligt gott och gör håret hur lent och mjukt som helst!

Har börjat testa mera "drugstore", billigare,  mascaror. Gillade inte denna
först men efter ett par veckor när konsistensen blivit lite tjockare har jag faktiskt
börjar gilla den väldigt mycket. Den ger precis som den lovar mycket volym.

Bra primer till ett billigt pris. Har använt denna varje gång jag gått
ut, använder nog inte primer till dagligt bruk.

Min absoluta nya hårfavorit! Sen jag skaffade mig denna klipsi har jag
inte använt hårband. Mycket mer skonsam och så otroligt behändig!
Finns att köpa på Bijou Birgitte. När man en gång börjar använda den blir man hooked, haha!

Så till de icke skönhetsrelaterade favoriterna!

När det blir kallare kan man börja dricka heta drycker igen,
alltså CHAI-TEt är tillbaka. Har dessutom hittat en ny favorit, chai te
med mandarin & apelsin. För att ytterligare komma i "christmas spirit" har jag
börjat bränna en massa juldoftande doftljus!


Har också en mänsklig favorit denna månad, min kusin Stella :)
Sen flytten har jag kunnat umgås mera med henne vilket har varit riktigt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar