måndag 8 november 2010

Recension: L'Oréal Sublime Bronze brun-utan-sol för ansiktet

L'Oréal Dermo-Expertise Sublime Bronze 


Idag recenserar jag alltså en brun utan sol för ansiktet, något jag aldrig trodde jag skulle göra eftersom jag har varit livrädd för dessa produkter. Min största skräck, när det gäller brun-utan-sol produkter över huvud taget, är ett oranget resultat! Är glad att meddela är detta inte är en sådan produkt.

L'Oréal Sublime Bronze för ansiktet finnas att köpa på
bl.a. Stockmann och Sokos för ca 15,50€.

Den Sublime Bronze krämen jag köpte var riktad till ljus hy. Köpte denna bara för att vara säker på att inte blir för brun, eller i värsta fall orange. Jag ville ju inte heller bli allt för brun, även om resultatet skulle ha blivit naturligt eftersom det är vinter och då brukar man ju vara blekare. Vill dock inte vara helt vit, utan ha lite färg, dessutom ser min hy jämnare ut om den har lite färg, alla små fel syns inte lika tydligt.

Måst säga att jag på något skumt sätt gillar den här produkten fast den har en hel del negativa sidor. Men först det positiva. Man får en perfekt färg, i varje fall om man är ute efter det jag är. "A healthy flush of color", skulle jag säga, man blir inte speciellt solbränd och se ut men man förblir inte heller kritvit. Produkten absorberas snabbt av huden och konsistensen är inte kletig & klibbig. Dock luktar den inte gott, typisk brun-utan-sol lukt, hu! Dessutom är den sjukt glittrig. På burken står det "Illuminating self-tanning care" men den är nog mer än skimmrande, man ser ut som en guldig discokula när man är klar med applikationen! Rekommenderar alltså att man applicerar produkten till kvällen, då ingen ser en. Haha! Resultatet blir dock bra och jämt, inte randigt alls. Inte har jag heller märkt att den skulle täppa till porerna.

Vitsord: √√√√

Försökte få er att se glitter men lyckades inte riktigt. Så ser det i varje fall ut
före man bräder ut krämen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar