onsdag 26 oktober 2011

Recension: Lancôme Color Fever Gloss

Lancômes Color Fever Gloss är nog mina favorit läppglans och då kan jag säga att jag är en person som sällan orkar använda några andra läpprodukter än läppomada. Den främsta orsaken till att jag gillar dessa så mycket är att det är otroligt återfuktande. Dessutom är det inte alls klibbigt, det håller relativt länge (för att vara läppglans!) och det är inte för glansigt eller dramatiskt. Båda glansen innehåller skimmer/glitter men det är väldigt finmalt så det är inte too much utan väldigt passande även till vardag.
  Som sagt köpte jag dessa läppglans till nedsatt pris (ca 12€/st) men annars ligger de kring 270 SEK (hittade inga finska priser) men kanske sådär 27€. Även om jag verkligen tycker om dessa läppglans skulle jag nog inte vara beredd att betala så mycket för ett glans. Skulle satsa på dem på tax free eller som jag hitta dem rabatterade.

Lancôme Color Fever Closs 100
 Lancôme Color Fever Glosses must be my new favorite glosses, and this coming from a person who never uses lip products, lip balm at most. The main reason why I like these glosses is because they are so moisturizing! I also like them because they aren't sticky and not overly glossy. They do contain some glitter / shimmer but it is so finely milled that you can barley pick up on it which makes them very appropriate for every occasion. 
As I mentioned earlier I bought these glosses on a discount so I payed about 12€/gloss, otherwise they are about 27€ or $26 dollars. I can honestly say I wouldn't pay that much for a lip gloss even though they are fantastic! So I would recommend to buy them at tax free or discounted if you can find them.


Lancôme Color Fever Gloss 336. (The colors are a bit washed out due to the lighting)
 Carolin

1 kommentar:

  1. Hej! Köper du dem till nedsatt pris på nätet eller har du nån annan sorts specialdeal? :)

    SvaraRadera