söndag 16 oktober 2011

Shady Lady Vol. 2!

Min första palett, och första produkt överhuvudtaget, av märket The Balm är Shady Lady Vol. 2. Alla skuggor  är antingen skimrande eller innehåller glitter så gillar du inte det är detta definitivt inte en palett för dig, men jag älskar den! 


Alla skuggor är väldigt pigmenterade och urvalet av färger är bra. Man kan skapa både dramatiska och neutrala "looks" till fest och vardag. Kan tänka mig att använda alla färger, utom Bossy bobby (den blå) och Makeout Mary(den gröna) varje dag, men är man lite mer vågad än vad jag är passar nog dessa skuggor utmärkt för dagsbruk med.
Paletten var defintivt(!!) prisvärd eftersom jag köpte den då jag jobbade på en mässa och fick alltså köpa den för affärernas inköpspris (ca -50%) vilket var en otroligt bra deal! Vet inte om The Balm går att få tag på i Finland, köpte mina i Sverige, men går att beställa på nätet. Rekommenderar varmt märket & deras produkter!




The Shady Lady Vol. 2 palette is the first product I've tried by the band "The Balm". It contains nine good-sized eye shadows which have either a shimmery or glittery finish. So if you aren't a fan of shimmer this palette is definitely not for you, I on the other hand love it!
All of the shades are really wearable and pigmented. The color selection is nice, you have the possibility to create both dramatic night time looks and neutral day time looks.
Best of all was the price. Since I both it at a tradeshow I was working at I got a great discount, at least -50% off, but now when I've tried more products by the same brand I have to say that I would gladly pay full prize since their products are awesome!


 Carolin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar