tisdag 17 januari 2012

Holy Grale!

d.j.v. Beautenizer mascaras
Detta märke har enligt mig de bästa mascarorna på marknaden. Jag har ägt alla mascaror de har kommit ut med och aldrig varit besviken. Jag älskar dem främst för att de inte kladdar och de tål i princip vatten, men när man tvättar ansikte med hett vatten lossar de hur lätt som helst.
In my opinion this brand makes the best mascaras on the market. I have owned all the mascaras that they have come out with and I have never been disappointed. I love them so much because they doesn't smudge, they are water resistant but when you wash your face with hot water they are easily removed.
L'Oréal Studio Secrets Magic Perfecting Base 
Denna är en riktigt bra primer som jag rekommenderar åt de flesta a) för att den inte är speciellt dyr och b) för att den funkar väldigt bra på de flesta hudtyper.
I really really like this primer and recommend it to anyone who asks me for a good primer. It is both inexpensive and it works great on all skin types.

Dior J'Adore Eau de parfum
Min signatur doft som jag använt i flera år nu. Jag får helt enkelt inte nog av denna doft, min absoluta favorit av alla parfymer!
This is my signature scent. I love it and I've been using it for years. The best smelling perfume ever!

Bepanthen
Kan man få en snygg bild på Bepanthen? Det är i varje fall den produkt jag absolut inte skulle kunna leva utan. Har nu använt Bepanthen i över sex varendaste en dag! Och jag använder Bepsku till allt.
Is it possible to get a nice picture of this ointment? Don't think so but it is probably the only product in the world I simply couldn't live without. I use it for everything(!) and in six years there hasn't been a day that I haven't used Bepanthen.

Matrix Biolage Ultra Deep Smoothing Masque
Detta är redan min andra burk av denna hårmask )och snart är den slut med). Super hårmask till de tillfällen då du inte har tid att vänta 10 min på att få underbart mjukt hår utan frizz. Dessutom doftar den super gott!
This is my second tub of this hair mask (and it's almost gone too). This is a great product to use when you don't have 10 min to wait for you hair mask to kick in but you still want super soft and silky hair without any fizziness. 

Clarisonic Plus
Oh, min älskade Clarisonic (för er som inte vet är det en ansiktsborste). Använder denna varje kväll för att effektivt få bort allt smink och alla orenheter. Helt unik och oslagbar produkt!
Oh, my beloved Clarisonic,  my skincare routine wouldn't be complete without it. I use it every day to remove all traces of makeup and impurities. You just can't beat the Clarisonic!

Erisan Body Lotion
Jag gillar inte hud- eller handkrämer med doft så denna funkar helt utmärkt för mig.  Den sugs snabbt in i huden, kladdar inte, finns att köpa i nästan alla mataffärer och är inte speciellt dyr.
I don't like scented body lotions so this one work great for me. It is developed for sensitive skin, it absorbs quickly into the skin, it is widely available and it is inexpensive.

Redken Extreme Anti-Snap 
Världens bästa hårvårds produkt! Jag kan ärligt säga att tack vare Anti-Snap har mitt hår blivit så långt och tjockt som det har. Använder den varje gång jag tvättar håret eller sköljer av det. Alla produkter (förutom hårmasken) i Extreme serien är riktigt bra och kan varmt rekommendera dem åt alla!
Probably the best hair care product in the world! I can honestly say that it's thanks to this product that my hair has been able to grow as long and thick as it has. I love all the Redken Extreme products (except for the hair mask) and can recommend them to everyone!


Ni kanske undrar varför det var så lite smink produkter med på listan? Denna gång definierade jag "Holy Grale" produkterna som sådana jag har köpt på nytt minst en gång. Så klart finns det en massa andra produkter jag älskar och svär vid, men som jag inte använt slut eller inte köpt på nytt av någon orsak.

You may wonder why there are so few makeup products on my list? Well this time I decided that I would only choose products that I keep coming back to and that I have repurchased at least once! I promise you, there are loads of products that I swear by and that I love but that I haven't finished yet or for some reason I just haven't bought them again.

1 kommentar: