måndag 23 januari 2012

“I'm strong, I'm tough, I still wear my eyeliner.” - Lisa Leslie

Gel eyeliner. Jag har alltid varit en trogen fan av flytande eyeliner (till mina favoriter hör Revlon Colorstay och L'Oreal Carbon Black Lineur Intense) och gillade inte gel liner till en början. Jag hade bara prövat lite billigare varianter som L'Oreal's, Maybelline's och E.l.f.'s gel liners och de kändes alltid tröga då man skulle applicera dem och linjen blev aldrig riktigt så rak och jämn som jag ville.
   I höstas fick jag MAC svarta Fluidline gel liner och sedan dess har jag bara använt gel eyeliner. Den är så krämig och mjuk, inte alls torr och otroligt svart. Den skiljer sig helt från de billigare märkena. MAC's variant är också så mycket lättare att applicera. Linjen blir alltid lyckad och den "fastnar" inte på ögonfransböjare då man böjer fransarna.
   Jag kan varmt rekommendera MAC's Fluidline åt alla som vill ha en lätt och kladdfri applicering av eyeliner samt ett mycket hållbart resultat.

I never used to be a fan of gel eyeliner. I usually just stuck to my beloved liquid eyeliners (Revolon Colorstay & L'Oreal Lineur Intense) because they gave me the precise result I wanted. In the past I have tried "drugstore" gel liners from L'Oreal, Maybelline and E.l.f. but they never worked for me. They were too dry, hard to work with and they stuck on to my eyelash curler when I curled my lashes. 
     Last fall I got the MAC fluidline gel liner (I decided to give gel liner one last try) and my perception totally changed. The fluidline is so creamy, smooth and easy to apply. It creates the perfect line and it lasts very well. Now I've totally neglected my old liquid liners and basically just use gel.
    I would highly recommend MAC's fluidline to anyone that wants a nice and precise eyeliner that lasts well through out the day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar