söndag 15 januari 2012

Products I regret buying!

Här kommer en kort lista på produkter jag ångrar att jag köpt. Alla är inte med på listan nödvändigtvis för att de är dåliga produkter, men jag personligen har inte gillat dem.

Here is a short list of products I regret buying. Not necessarily because they are bad products, I just didn't happen to like them.




1. Panarom Pranalixir Corriger är ett ekologiskt serum som innehåller bl.a. salvia, jojoba, lingonfrö olja. Det skall motverka finnar & pormaskar, göra huden klar och bleka ärr. Tyvärr märkte jag ingen skillnad på min hy, den blev varken mindre finnig och inga ärr blektes ut.


Panarom Pranalixir Corriger is an organic serum that is supposed to fight spots & blemishes, diminish hyper pigmentation and brighten skin (amongst other things). It contains a lot of organic oils like jojoba, macadamia and lingonberry seed oil. I have to say that I did not see any difference in my skin while using this product. I mean it all sounds very promising but unfortunately it did not work for me.









2. Cliniderm Velvetly Smooth Cleansing Oil. Köpte denna produkt då jag ännu åt Roaccutan i hopp om att få en mild och återfuktande rengöring som verkligen tar bort allt smink. Oljan funkade verkligen inte bra för mig, den rengjorde huden dåligt från smink (funkade verkligen inte på vattenfast makeup som det står på flaskan!) och istället för att återfukta lämnade den huden smått oljig. Verkligen ingen hit i mitt badrumsskåp.


I bought Cliniderm Velvetly Smooth Cleansing Oil while I was taking Accutane in hope of a good and gentle cleanser that would remove all my makeup while moisturizing my skin. This product did not live up to my expectations. It did not remove makeup well (especially not waterproof makeup even thought it says so on the bottle) and it left an oily residue on my skin.





3. Schwarzkopf Seah Hairspa Beauty Sleep Night Mask. Denna produkt var också ett totalt fiasko för mig. För det första är jag för lat för att orka lägga hårmask på kvällen före jag går och lägga mig. För det andra går det sjukt mycket produkt åt till en applicering och burken är inte speciellt stor. För det tredje lämnar masken håret flått fastän jag tvättade det två gånger med djuprengörande schampo följande morgon. Dyr är den dessutom.

Scharzkopf Seah Hairspa Beauty Sleep Night Mask was a total disaster for me. First of all I found out that I am not the kind of person who feels like putting on a hair mask before going to sleep (such a hassle, haha) but the worst things was that it seemed like I couldn't get it rinsed out of my hair once I've put it in. It left my hair looking and feeling super greasy after washing it twice with a deep cleansing shampoo. You also need a lot of product for one use if you have long hair like me. I really didn't like this product, it was quite expensive and not work.




4. Redken Blonde Glam Color Enhancer. Denna produkt skall ta bort det gula/varma tonerna i blont hår och samtidigt återfukta och vårda håret. Mitt hår blev varken mindre gult (okej, det är inte speciellt gult ändå) och definitivt inte återfuktat. Det kändes inte alls som man använt balsam efter Color Enhancern. Håret kändes bara strävt. Älskar Redken för övrigt men detta var en riktig miss!


Redken Blonde Glam Color Enhancer is a conditioning treatment that is supposed to remove some of the brassiness from blond hair while deep conditioning it. I didn't see my hair becoming any brighter and I did definitely not feel conditioned after using this. I usually love Redken but this was a total fail.







5. Måste ännu nämna att både Kicks' och Duroy's bursh cleanser (den i gel form) är riktigt riktigt dåliga så slösa inte era pengar på dem!

Lastly I want to mention that both Kicks' and Duroy's (the gel formula one) brush cleansers are really really bad so don't waste your money on them!


  Carolin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar