onsdag 18 januari 2012

Urban Decay 15 Year Anniversary Palette look

Okej, så det här e min första "stegvis" tutorial so be kind, haha. Måste jobba lite med bilderna ännu med eftersom jag bor i ett hus som totalt inpackat p.g.a. julkisivuremontti är det verkligen svårt att få bra dagsljus eller bra ljus över huvudtaget men hoppas ni gillar det ändå. Har nästan bara använt skuggor från Urban Decay's 15 Year Anniversary palette.

This is my fist "step-by-step" tutorial so the pictures aren't great. I need to work on them but I have such a hard time getting the right lighting since the house I live in is currently being renovated (all the windows are blocked). I hope you enjoy it anyway. Also I mainly used eye shadows from the Urban Decay 15 Year Anniversary palette. 


1. Jag börjar varje look men en primer, denna gång använde jag Too Faced Shadow Insurance och efter det NYX Jumbo Eye Shadow Pencil i Yogurt.
I always start with a primer (this time I used Too Faced Shadow Insurance) and after that I applied NYX Jumbo Shadow Pencil in Yogurt.

2. Sedan applicerade jag Urban Decay's skugga i färgen Naked på ögonbrynsbenet. Detta gör det mycket lättare att blanda ut de övriga skuggorna.
After that I used Urban Decay Naked eye shadow as a transition colour on the brow bone and also in the crease.

3. Över hela ögonlocket använde jag Urban Decay  ögoanskuggan i Midnight Rodeo. Den här skuggan innehåller glitter, så det var därför jag använde mig av en kräm ögonskugga före (glittret hålls bättre på plats).
Over the lid I used Urban Decay Midnight Rodeo. This eye shadow contains glitter which is why I applied the cream eye shadow before. It reduces the amount of fall out and it makes the colour appear more pigmented.

4. I yttre kanten av ögonlocket och vid fransraden använde jag  skuggan M.I.A. för att göra looken mer dramatisk. Applicerade också en matt svart ögonskugga (Blackout) längs hela övre fransraden i stället för eyeliner.
To create an outer v I used the colour M.I.A. and I also traced along the upper lash line using a matt black eye shadow (Blackout) instead of an eyeliner.
5. På den nedre fransraden använde jag först Rimmels  Exaggerate eyeliner  i 240  Aqua Sparkle och ovan på den använde jag skuggan Deep End. För att blanda ut den kraftiga blåa färgen använde jag skuggan Deeper. Sedan var det bara att måla ögonen med svart kajal och applicera mascara.
On the lower lash line I first used Rimmel eyeliner in 240 Aqua Sparkle. I set the eyeliner with the eye shadow Deep End. To make the vibrant blue a little softer I smudged it out the colour Deeper. After this I just rimmed my eyes with a black eyeliner and applied mascara to top and bottom lashes.



1 kommentar: