onsdag 1 februari 2012

"Anxiety does not empty tomorrow of its sorrows, but only empties today of its strength." -Charles Spurgeon

På senaste tiden har jag märkt hur min smink samling bara växer och växer och det börjar känns som jag tappat kontrollen. Minns inte alla produkter jag äger och använder inte ens hälften av dem så jag känner att det börjar bli lite överflödigt. Så jag har bestämt mig för att försöka använda slut så mycket av de produkter jag har före jag köper någonting nytt! Eller i varje fall från nedanstående kategorier, haha.
  • alla läpprodukter, har massor med glans & stift som jag helt enkelt inte använder. Är ingen läpp "junkie" så att säga, utan för det mesta glömmer jag att använda stift eller glans
  • hårvårdsprodukter, har ett massivt urval av dessa med och skall använda upp allt före något nytt inskaffas
  • foundation, till vardags använder jag sällan foundation och om jag gör det är det bara min mineral foundation så skall försöka göra slut på alla de jag har och eventuellt dela ut åt kompisarna
  • concealer, har massor av dem med som behövs användas upp
  • primer, också någonting jag inte använder varje dag så skadar inte att använda upp de jag har
  • hudvård till kroppen, stort lager på den fronten med
  • nagellack, lackar inte mina naglar så ofta att jag skulle hinna använda upp alla lack


So lately, I'm not going to lie, I've been a little bothered by how big my makeup collection has gotten. I have a hard time remembering what I actually have, and not to mention using it. I feel like it is getting a bit out of hand so I have decided not to buy anything new until I've used up the products I've got. Well, at least I'm not going to buy anything new from the following categories, haha.
  • lip products, I have excess of lipsticks and glosses and a matter of fact is that I rarely remember to use any kind of lip products when I do my makeup
  • hair care, right now I have tons of new products I am testing out and a lot of old favorites so I am just going to try to use up everything before buying new stuff
  • foundation, I don't use makeup everyday and if I do I use my mineral foundation so I have tons of liquid ones to use up
  • concealer, I have probably all the Mac concealers and a lot of other ones to that needs to be used
  • primer, also something I don't use everyday so I don't really need any new ones at the moment
  • body products, a lot of lotions and shower gels that needs to be used up before they get too old
  • nail polish, I don't paint my nails often enough to get through all my colors



3 kommentarer:

  1. Svar: Haha nej men tack så mycket :D

    SvaraRadera
  2. Herreguuuud va de måst gå onödit mycky pengar på all make up om du int använder dom ti slut! Studio secrets e super, den e lika mjuk som latte 8-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men alltså ja använder ju nog, men ibland blir det för mycke. Sen ger jag också grejer till mina kompisar. Men de flesta av mina grejer är faktiskt köpa till rabatterade priser på outlet eller så. Men o andra sidan så väljer var och en vad de vill sätta sina pengar på :)

      Radera