torsdag 9 februari 2012

Saviour

På vintern torkar ungefär hela kroppen ut, speciellt händerna. Ofta smörjer man nog in händerna med negligerar man naglarna. De torkar också ut och blir flisiga. Dessa produkter har räddat mina naglarna från kylan och hållit dem starka och fina.

During the winter moths you whole body pretty much gets dry, but especially your hands. Often people remember to moisturize their hands but neglect the nails. These are some of the products that has saved my nails from getting dry and brittle due to the cold.



1. Allt som oftast börjar jag med att massera in någon sorts nagelolja på naglarna och nagelbanden. Jag måste säga att det är nog detta som gör den största skillnaden. Nageloljan gör att naglarna växer snabbare och förebygger skivade naglar eftersom den både återfuktar naglarna & nagelbanden. Jag brukar ha 2 - 3 dagar i veckan då jag inte har något som helst nagellack och under dessa dagar använder jag enbart nagelolja. Just nu använder jag Depends Avocadoolija men jag föredrar ingen speciell.

Usually I start by massaging some kind nail oil on to my nails and cuticles. I honestly feel like this is what makes the most difference to the condition of your nails. Nail oil makes your nails grow faster and prevents chipping since it moisturizes both the nails and the cuticles. I go without nail polish about 2-3 days a week and during these days I only use nail oil. Right now I'm using Depend Avocado oil but I don't have a favorite one.





2. Om jag inte tänker lacka mina naglar med någon färg använder jag ett vårdande lack. Det stärker svaga och flagande naglar eftersom det innehåller protein. Min favorit är Nail Tek Intensive Therapy II. Jag har märkt att mina naglar varit i bättre skick sen jag använt mig av Nail Tek, så jag kan definitivt rekommendera serien även om de är lite dyrare här i Finland. Jag köper mina på Stockmann men man kan beställa dem online till ett billigare pris.

If I am not going to paint my nails with any color I use a conditioning nail polish. This helps strengthen brittle and peeling nails since it contains protein. My favorite one is Nail Tek Intensive Therapy II. I've seen a difference in my nails since I've been using the Nail Tek series so I do recommend them even though it might be a bit expensive here in Finland. I usually by mine from Stockmann.





3. Varje gång jag lackar naglarna använder jag Nail Tek Foundation II. Detta är mitt absoluta favorit underlack. Det fyller i alla ojämnheter för en jämn nagellacks applikation men vårdar samtidigt naglarna. Dessutom förhindrar det naglarna från att bli gula ifall man använder mörkare lack.

Every time I apply nail polish I use Nail Tek Foundation II. It is by far my favorite base coat. It fills all rigdes while strengthening and conditioning the nails. Also something that I really like about this product is that it actually prevents your nails from getting stained yellow when using dark polishes. 



+ Ifall mina nagelband är riktigt torra eller spruckna använder jag Bepanthen på dem. Eftersom Bepanthen innehåller dexpanthenol (som på huden förvandlas till B5-vitamin) hjälper den huden att förnyas snabbare.
If my cuticles are really dried and chapped I use Bepanthen on them. Since Bepanthen contains dexpanthenol (that turns in to B5-vitamin on the skin) it helps the skin renew it self much faster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar