tisdag 16 oktober 2012

Daniel Sandler Watercolour Fluid Blusher review


Som jag tidigare skrev har jag haft otroligt svårt att få flytande & kräm rouger att funka för mig. Jag har rätt så röda kinder naturligt och för mig har det känts som om kräm rouger endast framhävt detta. Har länge hört om Daniel Sandlers Watercolour rouger men eftersom det funnits så få recensioner online har jag tvekat att beställa dem, men nu i höst kunde jag inte mera stå emot frestelsen!
   Watercolour blush innehåller både Vitamin-E & Jojobaolja som är bra för huden och dessutom är rougen gjord på en bas av silikon vilket gör den vattenresistant och lätt att blanda ut. Det är kanske just det som gör att den funkar så bra för mig, det är ur lätt att skapa ett naturligt resultat. Jag brukar använda den tillhörande Water Brush brosten, men man kan lika bra använda fingrarna.
  Rougen kommer i flera olika nyanser och finishes, det finns något för alla oberoende av hudfärg. Min favorit är nog Cherub eftersom det är den perfekta nyansen, något mellan persikofärgat och ljusrött. Hittar man dock inte en finish eller färg man älskar är dessa rouger super lätta att blanda ihop och själv skapa den färg man vill. Rougen håller också super länge på huden, de ser nästintill lika ut på kvällen som på morgonen då man applicerade dem.
   Jag kan inte annat än rekommendera Daniel Sandler Watercolour Fluid Blusher åt alla. Det enda negativa är kanske priset (och att man måste beställa dem online) men man får vad man betalar för! Dessutom är de sjukt dryga, man behöver bara en ynka droppe för att uppnå det efterlängtade resultatet.


Like I mentioned previously I haven't had too much success with liquid or cream blushes in the past. I have some redness on my cheeks I've felt like these kind of blushes have just accentuated that. Well, I known about the Daniel Sandler Watercolour Fluid Blushers for quite a while but due to a lack of reviews online I've hesitated to buy them before, but this autumn I couldn't resist anymore!
   The Watercolour Blushers contain both Vitamin E and jojoba oil which is beneficial for your skin. They are silicone based which makes them really easy to blend and water resistant! The reason why I probably love them so much is because they're such a treat to blend, no muss no fuss. You can actually achieve that "inner glow" and "naturally flushed" look with these blushes. My favorite is probably Cherub (something between a peachy and a pinky color) because it works so great with my skin tone. I you cannot find the perfect color for a look however, no worries, you can just two colors together. Is super easy and gives you endless of options of blush colors.
    I can't recommend these blushes enough! They are highly pigmented and last forever on you cheeks. The only downside might be the price (and that you perhaps have to order them online) but you need the tiniest little drop for both cheeks so bottle will last you for a long time!


Rougen kommer i små flaskor på 15ml och kostar £14,50 på de flesta ställen. Jag har färgerna Flush, Cherub, Passion, Angel & Gentle. Passion och Angle är ganska lika så kan helt ärligt säga att man inte behöver båda två.

The blushes comes in small bottles that contain 15ml of product and they cost £14,50 at almost all websites. I have the colors Flush, Cherub, Passion, Angel & Gentle. Honestly Passion & Angel are very similar and you most definitely do not need both of them.

Passion och Angel är de enda två färger som är skimrande.
Passion & Angel are the only two colors that are shimmery.
Från vänster / From the left: Flush, Cherub, Passion, Angel & Gentle

1 kommentar:

  1. lovely review!

    from helen at www.thelovecatsinc.com // @thelovecatsinc

    ps. make sure you've entered my giveaway to win 30 beauty products inc. essie, EOS and more! it's worldwide too :)

    SvaraRadera