tisdag 6 november 2012

Mac Glamour Daze Collection

http://glamtrotter.com/
Macs nya högtids kollektion kom ut i Finland den först november och tänkte dela med mig av de jag köpte. Allt i denna kollektion var helt underbart! Jag brukar inte vara hålla mig speciellt uppdaterad vad det gäller kollektionerna men när Stockmanns katalog damp ner i postlådan och jag så Superb Extra Dimension Skinfinish kände jag att den måste jag ha. Var idag igen på Stockmann och tyvärr är det mest redan slutsålt.

Mac's new holiday collection was released on the first of November here in Finland and I though I would share what I got. Everything in this collection is absolutely wonderful! I'm usually not the one to be very updated on Mac's limited collections but when I received the new Stockmann catalog and saw the Extra Dimension Skinfinish in Superb I knew that I had to have it, haha! I was at Stockmann again today and I'm sad to say that a lot of the stuff was already sold out.



Det fanns en massa massa underbart att välja mellan men jag köpte bara två grejer eftersom Mac är ganska dyrt i Finland och för att jag har så massor med smink från förut. Highightern Superb (Extra Dimension Skinfinish) stack dock ut så jag måste bara ha den! Extra Dimension Eyeshadow ögonskuggan i Stolen Moment var någonting alldeles speciellt så nappade den med.

There were so so many wonderful products to choose from but I only bought two items since Mac is pretty pricey in Finland and partially because I already have so much makeup. However, the Extra Dimension Skinfinish in Superb totally stood out to me so I just had to get it. The Extra Dimension Eyeshadow in Stolen Moment was also very unique and so pretty so I decided to pick it up too.


Extra Dimension Skinfinish in Superb 
Extra Dimension Eyeshadow in Stolen Moment

Superb är en fantastisk highlighter, den är absolut inte glittrig utan skapar ett underbart perisko / guld skimmer.

Super is a beautiful highlighter, it's by no means glittery it just has a gorgeous peachy golden sheen.



Stolen moment är en sjukt pigmenterad och väldigt sammetsaktig grå lila ögonskugga. Väldigt unik och vacker färg som passar alla ögonfärger & hudtoner.

Stolen moment is a very pigmented and velvety purple grey eye shadow. I think it's pretty unique color that will suit any eye color and skin tone.

1 kommentar:

  1. Vilka små ljuvligheter! Det är nog tur att jag inte kan ta mig till en MAC-disk just nu :)

    SvaraRadera