söndag 11 november 2012

October favorites 2012

Här kommer mina favorit produkter från oktober. Kan inte fatta att det ren är november, men det betyder bara att vi närmare julen vilket gör mig ivrig!

Here are my October favorites. I can't believe it's November already, but it just means we're getting closer to Christmas so I'm happy.

Clarisonic Plus
Använde inte min Clarisonic på en tid för jag var rädd att den skulle vara för grov eftersom jag också använder EpiDuo (acne medecin) nästan dagligen. Nu när min hud har vant sig krämen och inte mera är lika känslig ha jag försiktigt börjat återinföra Clarisonicen till min kvällsrutin. Jag har åter igen förälskat mig i den, det är bara en must have ifall man sminkar sig ofta.
I haven't used my Clarisonic for a while since I pretty much daily use EpiDuo (an topical acne treatment) and I thought it would be too harsh. Now my skin has gotten used to the acne cream and isn't as sensitive anymore I've slowly started reintroducing my Clarisonic into my night time routine. I've totally fallen back in love with it and it's just a must have if you use makeup often.
Alpha-A Daily Essential Moisturiser
De flesta kanske tycker det är lite skumt att ha en "solkräm" som favorit i oktober men eftersom jag har acne och även acne ärr är det super viktigt för mig att använda en solkräm året om. Jag vill skydda min hy och vill absolut inte att min acne ärr skall bli mörkare så jag använder solskydd dagligen. Dessutom är detta en super bra fuktighetskräm och det bästa solskyddet jag testat hittills. Recension kommer senare.

Most of you might wonder why I would include a "sunscreen" in my October favorites but since I suffer from acne and also have acne scarring it's super important for me to use a sunscreen year around. I use a lot of exfoliating products so I want to protect my skin from the sun and I definitely don't want my acne scarring to get worse so I pretty much use a sun screen daily. Besides being the best sun protection I've tried so far it's also a great moisturizer. I will post a review later.
 
Alba Botanica Papaya Enzyme Facial Mask
Har använt denna mask extra en gång i veckan denna månad och det har funkat bra för mig. Min hud har inte torkat ur extra mycket eller blivit irriterad på något annat sätt heller. Dessutom har jag märkt att den har hjälpt till att bleka mina acne ärr.

I've used this mask once a week this month and it has worked great for me. My skin hasn't been overly dry or irritated in any other way and I have also noticed that the mask has helped with lightening my acne scars. 
Vichy Dermablend Corrective Foundation in 15 Opal
Jag bara älskar denna foundation! Den är super pigmenterad och täcker alla ojämnheter, finnar, ärr och andra små "fel" super bra. Jag använder dock denna mer som en concealer, tror att den skulle vara lite mycket ifall jag använde den över hela ansiktet.

I just love this foundation! It is super pigmented and covers easily any unevenness, pimples, scars and other imperfections. I use it more as a concealer then a foundation. I think if were to use it over my whole face it could be a bit too much.
Make Up Store Microshadow in Casual 
Super bra skugga att blanda ut mörkare skuggor med. Gillar att det är en varmare brun nyans, hjälper till att värma upp de flesta kalla smokey eyes då man applicerar lite längs globlinjen.

Such a good eye shadow for blending out darker colors. I like that it's a warmer brown shade. You can instantly warm up any dark smokey eye by blending some of the shadow in the crease.
Urban Decay Naked Palette
Denna månad har jag gått tillbaka till min gamla goda Naked palett. Den har en massa underbara skuggor och gillar man neutrala looks som jag kan man skapa vad som helst med hjälp av denna.

This month I've gone back to using my old trusty Naked palette. It has tons of gorgeous shadows and if you like neutral looks like me you can create anything with this palette.
The Body Shop Eye Definer in 09 Olive
På senaste tiden har jag föredragit mer naturliga looks så jag ha egentligen använt väldigt lite eyeliner, jag har i stället markera mina ögon med hjälp av ögonskuggor. Dock har jag använt denna eyeliner varje gång jag gjort en smokey eye. Den är helt enkelt en perfekt nyans, rätt mörk men inte för mörk så att ens ögon ser mindre ut.

Lately I've been preferring more natural looks so I haven't been using that much eyeliner instead I've been lining my eyes with eye shadow for a softer look. But I have been loving this particular eyeliner because it's such a pretty shade, not too dark so that it closes up my eye. Just the perfect shade.

2 kommentarer:

  1. Vart köpte du din clarisonic? :) vill ha en själv!! Men hittar ingenstans där man kan beställa den "/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte min från Lookfantastic.com. Den kommer ju förvisso med en engelsk uttag men jag har en adapter så det har inte varit några problem. Har nu haft min snart i 3 år och den funkar utmärkt fortfarande så kan inte annat än rekommendera trots att de är ganska dyra :)

      Radera