måndag 19 november 2012

Review: Yves Rocher Loose Pearls

"The Pure Nacres - Intense illuminating effect powders provide an extraordinary makeup effect: an intense reflection of light and incomparable sparkle." - yves-rocher.co.uk
När jag var mindre brukade jag få beställa något läppstift eller nagellack från Yves Rochers postorder. Jag har inte på länge använt något från märket och den där bilden från min barndom bestod så har inte varit speciellt intresserad av det heller. Hur som helst gick jag in i Yves Rocher affären häromdagen och blev riktigt positivt överraskad av deras sminksortiment. De hade rätt mycket jag ville ta hem med mig men höll mig till dessa två underbara lösa ögonskuggor.
   Yves Rocher Origin Naturelle 100% Loose Pearls underbara mineral ögonskuggor. Skuggorna är av riktigt bra kvalité och det behövs inte mycket för att få ett fint täckande resultat. Nacres Taupes 02 är har en underbar brungrå nyans med olika färgers skimmer i. Det är en väldigt unik färg och kan i viss sken t.o.m. se lite lila ut. Skuggan är super fint malt och väldigt pigmenterad. Nacres Cristal 05 är mer av ett finmalet glitter, den har en mycket grövre konsistens än 02:an men är minst lika vacker ändå. Den påminner mig lite om Mac's Reflects Pearl som är mitt alla tiders favorit glitter. Jag rekommenderar dock att använda någon form av special bas för glitter för att få det mesta ut av denna underbara skugga.
   Loose Pearls kommer i söta små glas behållare som innehåller 3 g av produkten. De kostar 13,90€ men Yves Rocher har ofta olika rabatt kampanjer så kan man oftast få dem lite billigare. Förutom de två nyanser jag har kommer de i tre andra rätt neutrala toner. Kan inte annat än rekommendera dem ifall ni söker efter snygga lösa ögonskuggor till ett relativt förmånligt pris.

When I was younger sometimes I could order a lipstick or a nail polish from Yves Rocher's mail order catalog. I haven't used anything from the brand in ages so the still had the same impression of the brand as I had when I was a kid. However, the other day I popped in to the Yves Rocher shop and positively surprised by their makeup range. They had a lot of products I wanted to take with me home but I managed to only buy these two lovely loose eye shadows.
   Yves Rocher Origin Naturelle 100% Loose Pearls are wonderful mineral eye shadows. They are of really good quality and you don't need much to get a really pretty good coverage result. Nacres Taupes 02 is a beautiful brown grey shade with multi colored shimmer in it. It's a very unique shade that looks kind of purple in some lights. The shadow is very smooth and pigmented. Nacres Cristal 05 is more of a finely milled glitter and much rougher than the 02. It reminds me a little of Mac's Reflects Pearl which is my all time favorite glitter. I do recommend that you use some kind of glitter base with this with this color to get the most out of it.
   Loose Pearls are packaged in cute small glass bottles that contain 3 g of product. They cost 13,90€ but Yves Rocher usually has different promotions so you can usually get some kind of discount. Except for the two ones I've got there are three other gorgeous shades available. I can't but recommend the Loose Pearl shadows if you are on the market for reasonably priced loose pigments.

Nacres Taupes 02
Nacres Taupe 02
Nacres Cristal 05 
Nacres Cristal 05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar