fredag 16 november 2012

thebos Haul


The Blackout Store eller thebos.fi är en finsk outlet shop främst säljer smink men också kläder och accessoarer. De har mycket märken som inte annars säljs i Finland, eller som jag i varje fall inte sett på andra ställen som t.ex. Almay, Revlon, Neutrogena, N.Y.C och W7. De har också bekanta märken som L'Oreal, Elizabeth Arden, Maybelline & Essie. Vanligtvis burkar jag inte shoppa på finska nätaffärer så är inte så bekant med dem men thebos.fi's priser är relativt förmånliga. Gillar skarpt att de säljer Essie lack för 9,90€. Frakten kan dock bli lite dyr eftersom de valt att inte inkludera några som helst fraktkostnader i priset men bor man i Helsingfors trakten kan man avhämta paketet själv från affären.
   Jag införskaffade mig två Essie lack, Fifth Avenue som är ett underbart korallfärgat lack och Lady Like som är en blandning av ljus lila & ljus rött. Jag köpte också fem stycke  L'Oreal Chrome Shine ögonskuggor i nyanserna Dazzling Khaki, Midnight Stars, Golden Rose, Timeless Green & Blue Jean. Jag var intresserad av Dazzling Khaki för att det lär ska vara en "dupe" för Lancômes Erika F (vilken jag råkar ha) och av Midnight Stars för att Liza Eldridge använde den i en av sina tutorials. För övrigt hade jag inga problem med webshoppen, allt fungerade bra men eftersom jag inte ville betala några leveranskostnader åkte jag iväg till Vanda för att själv plocka upp paketet. Dessutom var de intressant att se hur den riktiga affären såg ut. Som vanligt kommer recensioner upp senare!


The Blackout Store or thebos.fi is a Finnish outlet shop that mainly sells makeup but also clothes and accessories. They have a lot of brands that I haven't seen anywhere else in Finland like Almay, Revlon, Neutrogena and N.Y.C but they also carry familiar brands like L'Oreal, Elizabeth Arden, Maybelline & Essie. Usually I don't shop on Finnish webshop because they tend to be quite expensive but thebos.fi actually have pretty inexpensive prices, like Essie nail polish for 9,90€. The down side is that the shipping can become a bit expensive since they've chosen not to include any of the shipping costs in the actual retail price. However,  if you live in the Helsinki region you can just go to their store in Vantaa and pick up your order yourself.
   I bought two Essie polishes, Fifth Avenue which is a pretty bright corall color and Lady Like which is a dusty rose / mauve color. I also bought five L'Oreal Chrome Shine eye shadows in the shades, Dazzling Khaki, Midnight Stars, Golden Rose, Timeless Green and Blue Jean. I was really interested in Dazzling Khaki since it apparently is a dupe for Lancôme's Erika F eye shadow (which I randomly happen to have) and in Midnight Stars since Lisa Eldridge used it in one of her tutorials. I didn't have any trouble with the web shop, everything went smoothly and because I didn't want to pay for the shipping I went to the shop myself to pick up my order. It was also kind of interesting to se the actual store. As usual I will post reviews & swatches later!

(från vänster / from the left) Fifth Avenue & Lady Like

1 kommentar:

  1. Fina fynd! De skuggorna är så härliga och metalliska, det ska bli kul att se vad du hittar på med dem :)

    SvaraRadera