onsdag 12 maj 2010

“The hair is the richest ornament of women” -Martin Luther

 Wiee, idag var det en rolig dag för jag fick ett mega paket med posten, mina efterlängtade Redken produkter anlände äntligen!

Precis som tandläkaren skrämde upp mig (använder nu slaviskt tandtråd & munvatten) gjorde min frissa det samma. Hon sa att jag nog aldrig kommer att få längre hår eftersom det helt enkelt brister av vid en viss längd. Alltså var det dags att ta till hårdhandskarna! 
 Mitt hår är väldigt fint, till kvalitén alltså, jag har många hårstrån med de är väldigt tunna. Dessutom är mitt hår väldigt poröst så de suger i sig allt möjligt från vatten t.ex. järn vilket leder till missfärgningar. Sen så hjälper det ju inte precis att jag bleker mitt hår med jämna mellanrum, dock bara genom slingor.


 Nå, för att get to the point så rekommenderade min frissa att jag skulle börja använda Redken Extreme serien eftersom den innehåller mycket proteiner (som ger inre styrka, keramider (som förstärker fjällskiktet) och naturliga lipider (som skyddar hårets ovansida). Hon föreslog att jag skulle börja med Anti-Snap, som är en behandling man lämnar i håret men eftersom jag är lite besatt av mitt hår beslöt jag mig för att satsa på hela serien. Lyckligtvis hittade jag ett bra erbjudande på LookFantastic där man fick fyra produkter för priset av tre, och dessutom var de billigare än i Finland. Beställde alltså schampo, balsam, Rescue Force hårmask och Anti-Snap leave in treatment. Blev glatt överraskad då jag så att jag hade fått med två Deep Fuel-tuber som är en långtidsverkande (påstås vara upp till åtta schamponeringar) behandling som reparera mycket skadat hår till sitt naturliga, sunda tillstånd.


Haha! Så klart var inte detta nog för mig utan jag måste gå ett steg längre, jag tänkte nämligen att mitt hår behöver no säkert också någon form av inre vård. Alltså spatserade jag till närmaste naturkostsaffär och skaffade mig Active Beauty (obs, det här var med på erbjudande!). Det är alltså en form av kosttillskott som innehåller bl.a. bambuextrakt, zinksulfat, betakaroten och lykopen. Det skall vara bra för hår, hud och naglar. Man borde få starkare hår, icke-flisiga naglar och bli lättare brun. Det sist nämnda vad avgörande varför jag just valde den här produkten för brukar annars äta Vivida Sun eller likanade kapslar till sommaren.

Finns att få på de flesta naturkostaffärer t.ex. Life.

Nu gäller det alltså bara att använda produkterna flitigt och hoppas på det bästa. Har berättat om mina ansträngningar med min frissa och hon skall då kolla nästa gång jag besöker henne hur allt detta har påverkat mitt hår och om det faktiskt har hjälpt. Kommer att hålla er uppdaterade och berättar mer om Redken produkterna genast när jag använt dem. 
 Tills nästa inlägg, ajöken ajöö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar