onsdag 30 juni 2010

"God has given you one face, and you make yourself another." -William Shakespeare

Tror att jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag köpt min första faceprimer, L'Oréal Studio Secrets, för en tid sen. Nu har jag då testat den tillräckligt för att göra en grundlig recension av produkten.

Fås att köpa på alla större ställen som säger L'Oréal, t.ex. Stockmann, Sokos & Anttila.

Okej, för dem som inte vet vad en face primer är så är det alltså en produkt som man applicerar på ansiktet före foundationen. Primerns uppgift är att få makeup en att hållas längre, förhindra "oljighet" och att jämna ut huden för att foundationen skall vara lättare att applicera. Allt detta lovar L'Oréals primer att göra, dessutom skall den fylla alla små rynkor man har så att foundationen inte samlas där.
Jag kan tyvärr inte jämföra den med andra primers eftersom detta den första jag testar men jag måste säga att jag verkligen gillar den. Konsistensen på primern är mousselikanade, först känns den lite grynig men den smälter snabbt på huden. Lämnar huden silkeslen och jämnar märkbart ut hudtonen. Foundationen glider också på lättare och man behöver använda mindre produkt.


Efter ett par timmar glänser huden fortfarande inte och allt ser ut att sitta där det skall. Primern klarar alltså av att uppehålla makeup under heta sommarkvällar! Något som är extra viktigt för mig är att jag inte får finnar av produkten, vilket jag vanligen brukar få av flytande foundation. Stort plus!
Summasumarum är L'Oréals primer verkligen prisvärd, 13,50€! Defintivt ett måste ifall man skall ut och dansa en hel kväll eller ifall man skall fotas mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar