fredag 2 juli 2010

"A women who doesn't wear perfume has no future." -Coco Chanel

Tänkte presentera min favorit sommarparfymer fastän halva sommaren redan gått. Kanske de ger er några tips, speciellt för dem som skall resa ut omlands i sommar och har möjligheten att shoppa på taxfree! Alla dofter jag valt är fräscha och lätta och det är faktiskt bara en som egentligen är en parfym.

Miss Dior Cherie L'eau har en enkel, fräsch och feminin doft. Huvuddoften är gardenia 
men det finns också inslag av bitter apelsin och vit mysk.

CK One Summer 2006. Min favorit CK One Summer, de facto den enda jag äger och den enda jag gillat hittills. Doftar super fräscht och citrusaktigt. Huvuddofterna är melon- och mandarinblad. Övriga doftinslag är bl.a rabarber, persika, mysk, citron & citronverbena. Redan när man hör ingredienserna tänker man på sommaren!


Laura Rosé by Laura Biagiotti. Har beskrivt den här parfymen förr. Innehåller 
bl.a. svartvimbärsblad, citron, apelsin, gul fresia, vit kristall mysk och så klart rosor! 
Super feminin och perfekt för sena sommarkvällar.

Sist men definitivt inte minste, den absoluta sommardoften, Bronze Goddess Eau Fraîche Skinsent av Estee Lauder.  Jag är helt och håller galen i den här doften, enkelt beskrivet doftar den som sololja & kokos! Kan det bli somrigare än så? Knappast. Innehåller en blandning av bl.a. bergamot, kokos, vanilj, jasmin, lavendel, citron och mandarin. Befarar dock att detta kommer att vara en "limited edition" doft. Hoppas dock att man får den nästa år, annars kanske jag tvingas skaffa mig en i reserv. Haha!

Hoppas alla fick lite tips om goda sommardofter, ifall ni inte tror mig stick gärna till närmaste varuhus och dofta näsan av er! Ett litet tips, ifall man har tänkt sniffa länge på olika dofter lönar det sig att ta me några kaffebönor, dessa renare nämligen "doft-paletten" när näsan börjar bli att för bortdomnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar