tisdag 19 oktober 2010

“The greatest masterpieces were once only pigments on a palette.” -Unknown

Har äntligen lagt vantarna på Urban Decay's NAKED-palett. Har velat ha den super länge, men har inte hittat någonstans där man kunde beställa den till Finland. Men sedan äntligen kom den till lookfantastic.com och då beställde jag den direkt! Kan också berätta att den är just så perfekt som jag förväntade mig!
Färgerna är i samma ordning som på den nedre
 bilden, från vänster alltså.
 Paletten är super, alla skuggor man kan tänkas behöva i en och samma palett! Detta förutsätter dock att man föredrar naturella/neutrala nyanser som jag själv gör. Man kan skapa allt från an väldigt simpel och enkel dagsmakeup till en super sexig "smokey-eye"-look. Dessutom får man med en liten primerpotion och en dubbelhövdad kajal i svart (zero) och brun (whiskey). Skuggorna själva är mjuka och "lena" (smooth) och har super bra pigmentering. Dessutom varierar "finishen" så de finns både matta, satin och glittrande.

(Från vänster) Virgin, Sin, Naked, Sidecar, Buck, Halfbaked,
 Smog, Darkhorse, Toasted, Hustle, Creep & Gunmetal

Allt jag har att säga är att, passa på, och skaffa er den så länge den finns att få!


(ber om ursäkt för ljuset på bilderna, fotade på kvällen så det är inte det bästa)

1 kommentar:

  1. Den vill jag också ha! Så himla användbara färger i en och samma palett.

    SvaraRadera