onsdag 20 oktober 2010

A fine head of hair adds beauty to a good face, and terror to an ugly one. ~Lycurgus

Uppdaterad hårvårdsrutin: Jag har då alltså använt Redken Extreme serien i lite över att halvt år, och jag måste säga helt ärligt att den har gjort "wonders"! Mitt hår är i det bästa skicket det har varit på länge.



Lite bakgrunds info om mitt hår: Jag har super fint hår, mycket hår men super tunna & fina hårstrån. Dessutom blonderar jag mitt hår ungefär var tredje månad, endast slingor eftersom det är mildare. Mitt hår har dock väldigt lätt för att "suga" i sig restprodukter, t.ex. från vattnet (järn o.s.v.), luften och diverse stylingprodukter.

Jag börja använda Extreme-serien eftersom min frisör rekommenderade för att serien innehåller mycket keratin och protein som stärker blonderat hår. Efter att ha använt serien i ca 3 mån. besökte jag min frisör igen och hon kunde se en avsevärd skillnad. Håret hade mycket färre kluvna toppar och var all over i bättre skick, vilket ledde till att hon behövde klippa av mycket mindre. Yey! Tvättar också håret med ett djuprengörande schampo en gång i veckan för att undvika att mitt hår blir gult.

Testar just nu Label M's djuprenande schampo.
 Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om det ännu...

Har inget negativt att säga om serien förutom att jag inte gillar hårmasken. Det känns inte riktigt som den skulle göra något för mitt hår. Håret blir inte ens sådär mjukt och silkeslikt efter användingen. Anti-Snap serumet lever dock verkligen upp till sitt namn. Tror att det är det som mest har främjat mitt hår!
Måste jag rekommendera endast en produkt blir det nog Anti-Snap serumet. Värt att testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar