fredag 22 oktober 2010

Maybelline, Superstay 24h

Recension, Foundation: Maybelline SuperStay24h.

Påståenden om foundationen:
- håller i 24h utan att "överföras" eller skall jag säga kletas på kläder
- hålla perfekt i hetta och fukt, förbli orubblig under svettning
- passar alla hudtyper eftersom den inte innehåller olja, är doftfri och är dermatologiskt testad
- SPF 19

Köpte min på Anttila där de som bäst har
 erbjudande på Maybelline produkter, köp tre betala för två.
Min färg är 030 SAND
 Jag måste säga att det här är min favorit "billiga"foundation hittills. Med billig menar jag inte att den är super billig utan att den är en "drugstore foundation", alltså inte av något dyrt märke. Oberoende måste jag säga att den här är bättre än flera dyra foundations jag har provat.
Applikationen är lätt, det blir ett bra, smooth resultat och samtidigt täcks de flesta imperfektioner. Hållbarheten är jätte bra, har t.o.m. testat den under så extrema förhållanden som spinninglektion, haha! Påstående nr 2. stämmer i varje fall till punkt och pricka! Eftersom foundationen täcker så bra så den också tyngre/tjockare men jag tycker ändå att den inte känns som man skulle ha en massa smink på sig så den lämpar sig nog för dagligt bruk. Det enda negativa jag har att säga om den, som inte egentligen är negativ, är att den har SPF. Det gör att den kanske inte är den bästa foundationen att använda om man skall ut och festa, i varje fall om man skall ta en massa foton, eftersom SPF reflekterar ljus vilket gör att man ser blek ut.
                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar