tisdag 26 oktober 2010

Nagelvård

Det pratas mycket om att skicket på naglarna beror mycket på vad man äter, kostvanorna, och mängden av vatten man dricker. Själv har jag märkt att det som gör den största skillnaden på mina naglar är det nagelvårdsprodukter jag använder, för att vara mer specifik om jag använder nagelolja eller inte. Detta kan delvis bero på att jag redan har en hälsosam livsstil. Oljan hjälper mot torra, mjuka och flisiga naglar och gör dem starkare, gör att de växer snabbare och återfuktar dem. Här är några av mina favoriter!


Cuccio Naturale Wheat germ cuticle revitalizer complex, ekologisk nagelolja med bl.a. kalcium.
  Drogs till denna p.g.a. av det härliga utseendet samt av urvalet nageloljor.
Det fanns ca 7-8 st, i en massa härliga dofter, t.ex. citrusfrukter från Toscana, granatäpple & fikon
 och mjölk & honung. Tyvärr finns dessa nog inte i Finland, köpte min från
Estland men man kan beställa på hemsidan: http://www.cuccio.com/ .
Ett bra men billigt alternativ, Depends Myrraolja. Kostar ca 7€.
 Innehåller också  madelolja och  E-vitamin, och doftar super gott!

Argan olja, multipurpose olja som också lämpar väldigt bra för naglarna.
Sökte jätte länge efter  denna olja i Finland och hittade till slut den på Bottega Verde, av en slump.
 De har en hel serie av hudvårdsprodukter som innehåller arganolja.
  Oljan är dock ganska exklusiv och därav är den ganska dyr, kostar ca 22€ för 30ml.
NailTek Natural Cutical Oil with Tea Tree gör i princip samma sak som ovanstående
 men innehåller lite andra ingredienser, t.ex. tea tree-olja, oljan från grapefruktskal och sojaolja.
 Älskar alla NailTek produkter så det är lätt att säga att även denna är fantastisk.
 Tror att denna går att köpa i Finland på vissa salonger som avänder dras produkter,
men som vanligt beställer jag mina på nätet.
Sen behöver man ju inte alls skaffa sig några av dessa alternativ utan man kan lika bra använda olivolja, som nästan alla har hemma. Ett annat bra alternativ är också mandeloja som man får köpa för en billig penning på apteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar