torsdag 25 november 2010

"If wrinkles must be written upon our brows, let them not be written upon the heart. The spirit should never grow old." -John Kenneth Galbraith

Ett helt inlägg tillägnat ögonbryn. De är ju viktiga efter som de ramar in ögonen. Presenterar kort vilka produkter jag använder.


 Första gången någonsin jag plocka mina ögonbryn lät jag en kosmetolog göra det eftersom de lätt kan avgöra vilken form passar en. Sen dess har jag varit nöjd med formen och bara plockat dem själv.


Jag vaxar aldrig mina ögonbryn, använder mig av helt vanliga pinsetter.
En för inväxta hår och en "vanlig". Dessa är av märket Kiss men har alltid
velat ha Tweezerman pinsetter :)

Föredrar att fylla i mina ögonbryn med ögonbrynsskugga men före det använde
jag denna ögonbrynspenna från Lumene. Det viktiga att komma ihåg när
man väljer färg är att komma ihåg att den skall ha en kall ton, annars blir
resultatet väldigt lätt onaturligt. För mörka ögonbryn är inte heller snyggt
till vardag. 

För att få skuggan att hålla längre samt för att få håren att hållas på plats
kan man antingen använda ett ögonbryns gel (som detta från H&M) eller
ögonbrynswax. Man kan också spraya lite hårspray på en ögonbrynsborste och
sedan kamma igen brynen, funkar lika bra.

Två alternativ på penslar man kan använda för att fylla
i ögonbrynen. Båda kommer från Duroy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar