onsdag 24 november 2010

What's in my makeup bag

Sitter på jobbet och har tråkigt så tänkte att jag lika väl kan använda tiden till nytta och blogga lite.
Rubriken berättar ju kort och gott vad det skall handla om, alltså vad jag har i min lilla sminkpåse (den jag har i handväskan då).

Min sminkväska från Marimekko.


1. MsChic Skunkpowder, Translucent. Eftersom min hy är fet blir den lätt glansig så jag har alltid med mig puder! Kan inte tåla att se flåttig ut, haha. Detta är bara ett billigt puder jag köpte på REA på SokosEmotion i somras. Är nog inte det bästa, men funkar okej. Vill inte ha något dyrt ifall jag fäller det. Brukar ibland också ha med en concealer, speciellt om min hud inte är alltför "perfekt" den dagen.

2. Blotting papers. Vad heter detta på svenska? Det är i varje fall riktigt tunna papper som man tycker mot huden för att avlägsna olja. Mina kommer från Duroy, kostade kring 4€ på Sokos.


3. Läppomada, säkert det viktigaste av alla produkterna. Jag kan bara helt enkelt inte vara utan läppomada, så därför har jag två. Den ena är riktigt ordentligt Vaseline, fast med aloe vera. Köpte det i London, men dyt var det inte. Den andra kommer från MAC i färgen Fuchsia Fix, har SPF 15 och fås att köpa på Stockmann. Kostar 15,50€.




4. Mascara. Har alltid en marscara med mig men vilken det är varierar. För tillfället har jag Max Factors False Lash Effect, ca 15-16€. Har dock alltid en vattentät mascara med eftersom man aldrig vet hurdant väder det kommer att bli.








5. Läppglans & läppstift. Dessa varierar också beroende på vilka produkter jag har använt på morgonen, outfiten och resten av sminket. Brukar nästan alltid ha ett korallfärgat glans från Jemma Kidd Makeup School med mig eftersom det var ett gratisprov och jag gillar färgen.








6. Medecin. Har alltid alltid alltid med mig migrän- och allergi medecin, vanligtvis också vanliga huvudvärkstabeller.









Vad har ni i era sminkväskor? Eller har ni ens sådana, är det bara jag som är besatt? Haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar