fredag 26 november 2010

Ny ekologisk ansiktsmask


Har en ny ansiktsmask, eller okej, den är inte ny men har börjat använda den igen. Den kommer från Logona, heter Lavaerde och är en mineralisk tvättlera utan tensider. Den passar bäst för fet hy vars porer lätt blir tilltäppta. Men passar också bra till psoriasis eller hud med ärrvävnad.

Finns en hel serie med lerprodukter. Ansiktsmasken finns även
färdigt "blandad" på tub.

Leran/lerpulvret  går bra att använda både till håret, hårbottnet och ansiktet, antingen som mask eller som en rengörande gel. Det beror helt på hur mycket vatten man tillsätter eftersom leran är i torr pulver form då man köper den. Har inte provat den till håret men funkar bra för ansiktet. Huden känns djuprengjord och mjuk efter man sköljt av masken. Det rekommenderas att man har på den ca 10-15min.

Sen när masken torkar ser man ut som en liten elefant efter
ett lerbad. 
Mera om denna produkt och andra av Lavera kan ni läsa om och beställa på BioDelly.

Man får ju en massa produkt för ett relativt billigt pris tycker
jag i varje fall. Kostar 10,90€ biodelly och räcker till en massa
ansiktsmasker. Så klart går det mera åt om man använder den till håret. 
Bild från: http://www.logona.fi

5 kommentarer:

  1. ja vet elefantkänslan! den e äckli o vill strypa mig i skolan varje gång vi gör lermasker!

    SvaraRadera
  2. Vart köper jag lerpulver någonstan?

    SvaraRadera
  3. Affärer som säljer naturkosmetik, t.ex. Ruohonjuuri i Helsingfors eller på nätet, http://www.biodelly.com

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Jag undrar vilken av förpackningarna som är rent lerpulver? Tack på förhand :)

    SvaraRadera
  5. Den höga cylinderformade är rent lerpulver, men så finns det också olika typ av lera man kan välja mellan. De olika lerorna är riktade för lite olika hudtyper. Hoppas detta svarade någolunda på din fråga, annars kan jag nog försöka leta efter mer information :)

    SvaraRadera