tisdag 30 november 2010

Kändis inspirerat: Lauren Conrad

Älskar alltid Lauren Conrads smink. Det ser alltid så okomplicerat, fräscht och simpelt ut. Därför valde jag också att ispireras av en litet mer dramatisk look, hennes vanliga eyeliner men istället för en "nude lip" knallrött läppstift! Denna look skulle nog passa in som den klassiska julfest looken, inte för dramatisk med fokus på läpparna. Enjoy :)










Produkter jag använde:
Ansikte: Maybelline The Smoother primer, Max Factor Xperience foundation i Beige Linen 050, Mac Springshine solpuder, Inglot rouge, E.l.f. Warm Bronzer som highlight
Ögon: Mac paintpot i painterly, Nyx Jumbo Eye Pencil i Cottage Cheese, Clarins ögonskugga i 07, Biotherm ögonskugga i 10, Revlon Colorstay flytande eyeliner i svart, Maybelline geleyeliner i svart, L'Oreal Telescopic mascara, Bodytalk ögonfransar, MUS browtrio
Läppar: Rimmel läppenna 063 black tulip & MAC läppstift i Russian Red

Bilden lånad från: http://celebrityphotos.instyle.com

1 kommentar:

  1. Läckert! Röda läppar och liner är deffinitivt en klassiker som alltid e stilig på julfesten (Och annars).
    Har inte Russian Red, fast nu har jag så mycket tomma MAC förpackningar att jag får två gratis stift på back to MAC när jag åker in till stan nästa gång, så man vet ju aldrig vad jag väljer... Färgen är himla fin åtminstone.

    SvaraRadera