tisdag 23 november 2010

Recension: Clarisonic

Nu när jag använt min Clarisonic Plus i snart två månader tänkte jag att det är dags för en grundlig recension. Före jag köpte min försökte jag hitta information på svenska, men hittade inget så fick bara gå på det jag hittade på MakeupAlley och på youtube.


Förutom själva ansiktsborsten får man tre olika ansiktstvättmedel för olika hudtyper i mini storlek, en utbytbar borstdel för ansiktet och en större för kroppen, en tub skrubbgel för kroppen och laddare. Viktig att beakta angående laddaren är att man måste ha en adapter, antigen en brittisk eller amerikansk.


Jag kan börja med att säga att jag inte ens har prova tvättmedlena som kom med eftersom jag bara läst dåliga recensioner om dem och jag vill inte använda något som högst troligen kommer att irritera min hud. Har bara hållit mig till de produkter som funkat för mig före investeringen, för detta är verkligen en investering eftersom produkten är verkligt dyr. Använder den morgon och kväll.

Den främsta förändringen jag märkt är att mina porer har bilvit märkbart mindre, speciellt på kinderna brevid näsan. Har också färre pormaskar i T-zonen. Använder dock fortfarande peeling och ansiktsmasker fast man egentligen inte skulle behöva. Jag har dock fortfarande orenheter och finnar, min hud är långt från perfekt men den har nog förbättrats. Alltså är jag väldigt nöjd med mitt inköp och ångrar inte det men samtidigt kan jag inte säga att jag till 100% rekommenderar den åt alla, men har man verkligt dålig hy kan det vara någonting som är värt att pröva. Har man dock inte några större problem med acne/finnar/orenheter kan man prova med en "manuell" ansiktsborste, en tvättduk eller tvättsvamp för ansiktet.

Här kan ni läsa mer om själva borstens tekniska funktioner samt om olika modeller. Borstarna går att köpa till Europa antingen på LookFantastic eller på BeautyChoice.

Betyg: √√√√-


Bild från www.beautifulmakeupsearch.com

4 kommentarer:

  1. Intressant att läsa om vad du tyckte om borsten. Låter verkligen hemskt intressant,men som alltid jag litet ängslig då det gäller hudvårdsgrejer, och särskilt dyra såna, när jag vet hur skummt min hy reagerar.Nåt värt att fundera på hur som helst.
    Gå gärna in på min blogg förresten och delta i min tävling där man kan vinna lack från China Glaze!

    SvaraRadera
  2. Does it come with a European adapter or you use a converter?

    SvaraRadera
  3. Funkar verkligen deras charger i Sverige? I vanliga hushåll här hemma så är strömmen 230 W, och denna är 100W-240W...

    SvaraRadera
  4. Min funkar alldeles utmärkt. Beställde min Clarisonic från lookfantastic.com och hade en adapter sen jag bodde i London så alltså fungerar utmärkt. Har inte haft några problem över huvud taget.

    I use a converter, but it works fine for me. I haven't had any problems :)

    SvaraRadera