onsdag 24 november 2010

Recension: tvättmedel till penslar!

Vanligtvis är jag riktigt lat med att tvätta mina penslar, man har ju så många alltså tar det super länge. Dock är det väldigt viktigt att göra för att undvika orenhet i huden eller andra infektioner och bakterier. Har ren tidigare gjort ett inlägg om detta men tänkte presentera några rengöringsmedel som finns på "marknaden".


Vet att inte denna är tillgänglig i Finland och går knappast att
beställa via nätet heller men måste inkludera den eftersom det är en
av mina favoriter! Det kommer från Sephora  och anledningen att jag gillar
det så mycket är att det är antibakteriellt och doftar super! Dessutom är det väldigt drygt.
Min absoluta favorit för djuprengöring av penslar är helt vanligt
babyschampo. Det funkar utmärkt och är väldigt skonsamt, dessutom är det
hur billigt som helst!

Detta är ett rengörings gel som kommer från Duroy. Kostar kring 7€ och fås att
köpa på bl.a. Sokos och Stockmann. Jag gillar inte denna produkt alls! Den påminner
mig om handdescinficerings medel. Tar länge före det torkar och tar just inte bort någon
"smuts" alls. Rekommenderar inte detta!

Denna rengöringsspray kommer från Kicks och kostar ca 9,60€.  Jag gillar den för att
rengöra penslarna mellan olika skuggor eller andra sminkprodukter. Alltså jag använder denna
då jag inte orkar djuprengöra penslarna. 
Har alltid velat prova Mac penselrengöringsmedel. Har hört att det är super bra. Har nån någon erfarenhet och vad kostar det i Finland?

Bilden från: chachingonashoestring.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar