tisdag 14 december 2010

Recension: Remington Pearl Wand

Denna gång recenserar jag Remingtons nya locktång, Pearl Wand.



 Det är första gången jag provar en så kallad "clipless" locktång, alltså en utan klämma, och jag kan säga att skillnaden är markant!


Kan börja med att säga att mitt hår är naturligt spikrakt och det är verkligt svårt att få någon form av lockar/vågor att hålla längre än ett par timmar vilket ledde mig till att vara skeptiskt även när det gällde denna locktång. Locktången är super lätt (till vikten) och värms upp riktigt snabbt. Dessutom är den mycket lätt att hantera (man får dock värmeskyddande vantar med på köpet) och även om jag är nybörjare lyckades jag locka allt mitt hår på max 15 min. Sen tar det ju också så kort stund för locken att bildas, man behöver bara hålla håret på tången i ett par sekunder så har man en perfekt lock!
 Sen till hållbarheten, Remington lovar ju att lockarna skall vara fem gånger mer hållbara än med andra locktänger, och jag kan med handen på hjärtat säga att det nog stämmer, i varje fall i mitt fall. Lockarna var nästan lika välbehållna följande morgon, vilket var otroligt! Använde inte ens några speciella produkter, bara vanlig hårspray & värmskydd.
 Jag kan varmt rekommendera denna locktång till all, vare sig man har långt, kort, tunt eller tjockt hår. När man blir lite mer van att hantera den kan man även skapa olika "stora" lockar eftersom tången är formad som en kon. Just nu kan man hitta den till ett billigt pris på Sokos för 33€.


Mitt hår nylockat. Valde att göra ganska "spända" lockar för att testa hållbarheten.
This is my hair newly curled. I chose to do quite tight curls since I was testing the staying
power.


This time I am reviewing Remington's Pear Wand curling iron. I can honestly say that this is the best curling iron I have tried so far. 
Just to let you know naturally I have pin straight hair and I have a real trouble making curls stay in my hair for longer then a couples of hours. This made me a little skeptical when it came to this curling iron, but I've heard so much good about conical irons so I just had to try it. 
The first thing I noticed was that it heats up really fast and the iron it self is really light weight. It is also super easy to curl your hair, and fast! Even though I am a total beginner it takes me max 15 min to curl all of my hair. And so to the lasting power of the curls, it is phenomenal. My hair stayed perfectly curled the whole day and it was even beautifully curled the next day! 
I can really recommend this curling iron to everyone, no matter what kind of hair type you have! I bought mine at Sokos in Finland and right now they have it on a special offer for 33€.


Så här så mitt hår ut 12h senare efter att ha varit ute hela dagen i snöstormen
och efter att ha använt mössa. Själv tycker jag håret fortfarande ser snygg ut.
This is what my hair looked like after 12h of being out and about in the blizzard
and after wearing a hat. Personally I think it still look good.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar