söndag 5 februari 2012

January Favorites!

Idag har jag varit riktigt riktigt trött så lägger bara upp ett snabbt inlägg med mina favoriter under januari månad. Har stigit upp tidigt och begett mig till Ishallen för att sälja på loppis och efter det tog de vääääldigt länge att tina upp och sedan var det presidentval, men nu har jag tid att blogga lite.

Today I've just been so tired so I haven't blogged a lot but I'm still going to put up my January favorites. 


The Body Shop Vitamin E Sink-in Moisture Mask
Denna ansiktsmask har så gott som räddat min hud nu när det varit som kallast. Fast jag har rätt fet hy och lätt får finnar så har min hy ändå varit rätt torr denna månad.

This mask as basically saved my skin this month since it has ben freezing here in Finland. I have oily and acne prone skin but because of the cold weather it has become quite dry. This products doesn't clog my pores or cause any breakouts.


La Cure Dead Sea Black Mud Mask
En annan mask favorit har varit denna lermask. Funkar super bra för finnig och fet hy utan att torka ut huden. Är ett stort fan av lermasker!

I love mud masks and have been using this a lot to clear up my breakouts. It works great for oily and acne prone skin without being drying.


Louis Widmer Crème Contour des Yeux
På vintern blir huden kring mina ögon super duper torr, riktigt så att det svider då jag tvättar ansiktet. Lyckligtvis har denna ögonkräm rädda mig från denna smärta detta år. Det är definitivt en fetare ögonkräm så använder den bara på natten men den funkar super bra.

During the winter time the skin around my eyes gets really dry, so dry that it hurts when I clean my face. Luckliy this eye cream has saved me from that pain this winter. It's quite a thick eye cream so I only use it at night but it definitely works wonders.


Nivea ExpertLift Skin-Tone Perfection
Den här krämen är egentligen menad att göra ens hy att se bättre och mer jämn ut, men personligen gillar jag inte looken av bara denna produkter eftersom den skimrar. Vad jag gillar att göra är att blanda lite i min flytande foundation för att få ett "dewy" resultat. Huden blir absolut inte glittrig eller skimrande men ansiktet får liksom mer dimensioner (svårt att förklara).

This moisturizer is actually meant to be worn on it's on as a skin perfecter but I find it far too shimmery for that. What I love to do is to mix a little bit with my liquid foundation to make the skin more dewy looking. It by no means makes the skin glittery or shimmery, just gives it a nice healthy sheen.


Maybelline Expert Wear Blush 67 Pinky Golden / Rose
Det här är nog min absoluta favorit rouge någonsin. Köpte den nedsatt i en mataffär i Elimäki (liten by i östra Finland), ett riktigt kap måste jag säga. Den passar helt enkelt till allt och jag anser att detta är den perfekta rougen för att skapa den där "jag har just kommit in från kölden" looken.

This is probably my favorite blush ever, it's just perfect to create that "I've just come in from the cold" / rosy cheeks looks. I actually bought it at a reduced price in small food shop in a village in Eastern Finland.


Mac Lash Curler (ögonfransböjare)
Bytte ut min gamla slitna fransböjare från H&M (hade den i nästan 10 år) i november och beslöt mig för att testa ett lite dyrare variant. Jag gillar min Mac men den när nog lika bra som min från H&M var i början.

Last November I exchange my old rugged lash curler from H&M for a more expensive one from Mac. I really like this one, it works great, but I have to say that it work just as well as my H&M one did the first years I had it (it was almost 10 years old before I finally ditched it). 


Mac Painterly Paint Pot
Detta har varit min standard produkt varje morgon före jag har begett mig till skolan. Jag gillar hur den jämnar ut hudfärgen på ögonlocken eftersom jag inte använder ögonskugga till skolan.

This has been go to product every morning before heading to school. I like how it just evens out the color of my eyelids since I don't use eyeshadow to school.


Bayer Bepanthen Ointment (salva)
Bepanthen salvan kommer varje månad att vara min favorit. Speciellt en räddning nu när minus graderna närmar sig 30. Använder den som jag tidigare nämnt till precis allt!

This ointment will be always be and has been for six years already my favorite. It is especially good now since it has been SO cold here in Finland. I use Bepanthen for everything!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar