lördag 4 februari 2012

Mac Fluidline VS Maybelline EyeStudio

Båda dessa gel eyeliners är riktigt hypade och älskade av många så idag tänkte jag gör en kort recension med mina åsikter om dessa produkter och hur de är jämförda.



Jag äger både Mac's fluideline (Blacktrack) och Maybelline's Eyestudio i svart (black 01). Båda kommer de i glasburkar och innehåller 3g eyeliner. Både till utseendet och konsistensen är de väldigt lika, de glider bra över ögonlocket och är lätta att skapa skarpa linjer med. Pigmenteringen även den är fenomenal på båda två, riktigt kol svarta och de lämnar ett fint matt resultat.
   Här i Finland kostar Maybelline 12,90€ och Mac 17€ (prisskillnaden är inte enorm) men jag skulle var enda gång välja Mac's Fluidline över EyeStudio. Jag köpte min Maybelline eyeliner förra hösten och endast efter ett par gånger användning hade den ren börjat torka ut vilket försvårar appliceringen betydligt! Kanske detta inte är ett problem i USA där Maybelline är avsevärt billigare men jag vill inte betala 13€ för någonting som håller under 2 månader!
   Det avgörande varför jag verkligen inte rekommenderar denna eyeliner är det problem jag upptäckte då jag skulle böja ögonfransarna. Jag har en vana av att börja böja fransarna riktigt från roten, men jag gjorde detta med Maybelline's eyeliner så fassnade all liner på ögonfransböjaren och ögonmakeupen var så gott so  förstörd. Detta hände var endaste en gång även om jag lät eyelinern torka i flera minuter och fästen jag prövade med applicera ögonskugga ovanpå linern. Jag har aldrig haft det här problemet med min Fluidline. Den sitter alltid som den skall och de recensioner jag läst och enligt det jag har hört så lär Mac gel eyeliner hålla super länge utan att torka ut! Även om Maybelline's eyeliner är billigare sparar du mera i längden genom att välja Mac, dessutom är den helt enkelt bättre enligt mig.

Both Mac's Fluidline gel eyeliner and Maybelline's EyeStudio gel eyeliner have a lot of people swearing by them so I thought I would give you my one opinion on them and on how they compare.
When it comes to consistency, pigmentation and lasting power they are fairly similar. Both are an intensive black color, glide on easily and leave a black matt finish. Both contains the same amount of product (3 g) and they both come in a glass jar.Here in Finland you have to pay 12,90€ for the Maybelline one and about 17€ for the Mac one, so the price difference isn't huge.
   In e previous post I've written about how much I love the Mac Fluidline ( here ) but how does it compare to the more inexpensive alternative? I got my EyeStudio eyeliner last fall and I was pretty excited about it since I had read some good reviews. Well, after about two weeks of use it had started drying. The application wasn't smooth anymore and it got flaky as it wore off. However this wasn't the straw that broke the camel's back, haha. The biggest issue for me was that every time I tried to curl my lashes (after using the EyeStudio liner) the eyeliner stuck to my lash curler and the eye makeup basically ruined.
   My honest opinion is that even though there is a price difference I would always always choose Mac's Fluidline. From what I've read (and my own experience so far) the Fluidlines last a really long time, so in the long run you save money and your nerves by just getting the Mac one.



Från höger Mac Fluidline i Blacktrack & Maybelline EyeStudio i 01Black
Fron the right Mac Fludline in Blacktrack and Maybelline EyeStudio in 01Black

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar