fredag 30 mars 2012

High Tech Lighter

Har länge funderat och tvekat när det gäller Make Up Stores High Tech Lighters. Det är ju så hyllade & älskade av de stora svenska skönhetsbloggarna och makeup artisterna så förra veckan beslöt jag mig att helt enkelt slå till!
   High Tech Lighters är baser man använder under ögonskugga för att få färgerna att framträda mer, men de kan också använda som highlighters, på läpparna, till att fixera giltter eller helt enkelt blanda dem med foundation för att skapa extra lyster. Man kan jämföra dem med Mac's Paint Pots, dock är det kanske mera som en hybrid av Paint Potsen och Cream Color Basen. High Tech Lighters är mycket klibbigare och tjockare till konsistensen.
   Jag inskaffade mig Platina och Venus eftersom det är båda neutrala färger som går att kombinera med de flesta ögonskuggor. Huruvida jag gillar dem kan jag inte ännu uttala mig om eftersom ja fortfarande håller på testar dem. Det enda jag tycker är lite synd att alla High Tech Lighters är skimrande, så gillar man inte skimmer kan jag inte rekommendera dessa.

For a long time I've been contemplating whether to buy Make Up Store's High Tech Lighters or not. Most Swedish beauty bloggers & make up artists swear by them, so last week I finally give in a decided to try out two.
   High Tech Lighters are creamy bases that can be used under eyeshadows, on your lips or combined with lipstick or lipgloss, you can fixate glitter with them, use it as a highlighter or mix the product with your foundation for a lustrous effect. You can kind of compare them with Mac's Pain Pots but they are more like a hybrid between Paint Pots and Cream Color Bases. High Tech Lighters are quite thick and sticky.
   I got two in the colors Platina & Venus because they are both neutrals and can be used with most eyeshadows. I cannot quite yet say whether I like them or not because I'm still testing them. One thing that is a bit disappointing is that most of them are shimmery, so if you don't like shimmer I wouldn't recommend  them.

Venus & Platina

Venus & Platina

1 kommentar:

  1. Oooh, den där rosa grejen ser helt härlig ut! Väntar på updates om dom dom :)

    SvaraRadera