torsdag 29 mars 2012

“Orange is the happiest color.” - Frank Sinatra

Wiihoo, eftersom det är vår nu kommer också sommaren snart! På sommaren tycker jag om att använda mindre smink men mera färger. Orange är en färg jag återkommer till varje sommar, den passar grymt bra till blåa ögon och solbränd hy. Dessutom tycker jag orange är en så mångsidig färg, man kan använda en ljusare nyans lätt över hela ögonlocket till dagen eller pigga upp en klassisk brun smokey eye med en färgklick. Här presenterar jag mina favorit orangefärgade ögonskuggor och några baser som gör dem ännu intensivare.

Wihoo, because it's officially spring now it will soon be summer! During the summer I prefer to use less makeup but more colors, if that makes any sense. Orange is a color that I keep coming back to and keep using every summer, it just looks so good with blue eyes and tanned skin. I also feel like orange is such a versatile color, you can use a lighter orange lightly swept over the entire lid during the day and spice up a classic brown smokey eye with a more vibrant shade for a hot summer night out. Here I am going to show you my favorite orange shadows and some bases that makes them even more intense.

(Blixt / Flash)
Från höger (övre raden) / From the right (top row): Make Up Store Nectar, Make Up Store Lingerie,  Make Up Store (discontinued), Wet n' Wild Orange Fizz & Inglot #407


(Utan blixt / No flash)

Från höger (utan blixt) / From the right (no flash) MUS Nectar, Wet n' Wild Orange Fizz,
Inglot #407, MUS Lingerie & Make Up Store (discontinued)

(Blixt / Flash)

Make Up Store High Tech Lighter in Venus, Mac Paint Pot in Rubenesque
& NYX Jumbo Shadow Pencil in Gold
Venus & Rubenesque är mer orange / persiko toner medan NYX variant är mera av en mörk guld färg, men även den framhäver de orange tonerna i skuggorna mycket fint. Jag rekommenderar att använda en primer som t.ex. Urban Decay Primer Potion eller Too Faced Shadow Insurance under alla tre. Eventuellt behövs inte primer under Mac's Paint Pots men jag föredrar att använda en för säkerhets skull eftersom jag får lätt oljiga ögonlock.

Venus & Rubenesque have more orange / peachy tones while the NYX one is more of a dark gold color, but that one really brings out the pretty orange tones as well. I recommend to use a primer like Urban Decay Primer Potion or Too Faced Shadow Insurance under all three. Although you might not need it under Mac Paint Pots, but I usually get pretty oily lids so I use it just in case.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar