onsdag 31 oktober 2012

Beauty Bargains: H&M Liquid Eye Shadow


Vem älskar inte att fynd? Jag är inte så bekant med H&Ms smink men här om dagen hittade jag några riktigt bra krämögonskuggor till ett väldigt billigt pris.
   H&M Liquid Eye Shadow är alltså krämögonskuggor som kommer i tre metalliska färger; guld, silver och koppar. Jag blev verkligen imponerad eftersom de är helt sjukt pigmenterade! Precis som namnet säger, det ser ut som flytande metall och påminner mig väldigt mycket om Illamsquas Liquid Metal krämögonskuggor. Det enda negativa, som med de flesta krämögonskuggor, är att det lätt sätter sig i de små vecken på ögonlocket så man är nog tvungen att använda sig av en primer. Själv använder jag dem som ögonskuggsbaser för att skapa snygga och trendiga metalliska ögon.
   Skuggorna kostar 2,95€ och för det får man 2,3 g produkt, definitivt prisvärt så kolla in dem nästa gång ni är på H&M.

Who doesn't like to find a good bargain? I'm not very familiar with H&M makeup but the other day I found some really good cream eye shadows to a great price.
   H&M Liquid Eye Shadows are cream eye shadows that come in three metallic colors; gold, silver and copper. When I swatched the shadow I was amazed, they are so pigmented. They actually look like liquid metal (just like the name says) and remind me a lot of the Illamasqua Liquid Metal cream shadows. The only down side is, like with most cream shadows, that they crease easily so I would recommend to use a primer with them. Personally I use them like bases for eye shadow to create really intense metallic eyes.
    The Liquid Eye Shadows cost 2,95€ at H&M and you get 2,3 g of products. Such a good buy, so I recommend that you check them out the next time you're in H&M!

Silver
Copper
Gold



2 kommentarer:

  1. De ser ju kanonbra ut, dem måste jag också spana in!

    SvaraRadera
  2. Åh spännande! Ska se om jag kommer ihåg att spana in dom :)

    SvaraRadera