lördag 16 februari 2013

What's in my travel makeup bag

"What's in my travel makeup bag" eller "vad min sminkväska jag tar med på resan innehåller" hör till mina favorit videor på youtube eftersom man får tips om produkter folk verkligen gillar, dessutom är jag också ganska nyfiken av mig, haha. Jag beslöt mig att göra ett liknande inlägg ifall någon annan gillar sånt lika mycket som jag. Jag reser iväg till Budapest på söndagen och tro det eller ej men jag packade faktiskt rätt lite smink denna gång, haha.

"What's in my travel makeup bag" are some of my favorite videos on YouTube. I just find it really interesting what products people pack, you get some good tips and I guess I'm a bit nosy as well, hehe. I decided to do a similar post incase anyone else is like me and find it interesting. I'm going on holiday to Budapest on Sunday so this is what I packed makeup wise. Believe it or not but I actually packed quite little makeup this time, haha.

För att skapa en bra bas beslöt jag att ta med mig både Benefits Porefessional primer och L'Oreals Studio Secrets Anti-Redness primer för att tona ner de röda kring min acne. Jag tar också med mig Chanels Vitalumière Aqua då jag vill ha lite mer täckning och Garniers BB Cream för fet hy för dagligt bruk.

To create a good base a chose to take with me both Benefit's Porefessional primer and L'Oreals Studio Secrets Anti-Redness primer to tone down the redness around my acne. I also brought Chanel's Vitalumière Aqua foundation for when I want a bit more coverage and Garnier's BB Cream for oily skin to use on a daily basis.
Packade ner Vichys Dermablend Fluid Corrective Foundation som för tillfället är min favorit concealer. För att täcka mina mörka ringar under ögonen tog jag med mig både min Eve Pearl concealer och Rimmels Match Perfection. För att fixera basen kommer jag att använda Rimmels Stay Matte puder.

I also packed Vichy's Dermablend Fluid Corrective Foundation which is my favorite concealer at the moment. For under eye concealer I took with the Eve Pearl Salmon concealer & treatment and Rimmel's Match Perfection. To set all of my makeup I will be using Rimmel's Stay Matte powder.
Till ansiktsprodukter, hehe. Tog med mig min favorit "vinter rouge" 67 Pinky Gold/or Rose från Maybelline, Rimmel's Natural Bronzer (fämst för att jag vill få slut på den) och Macs Extra Dimension Skinfinish i Superb.

More face products, hehe. I chose my favorite "wintery" blush 67 Pinky Gold/or Rose from Maybelline, Rimmel's Natural Bronzer (mostly because I want to finish it) and Mac's Extra Dimension Skinfinish in Superb. 
Packade så klart ner en ögonlocksprimer, denna gång från Too Faced. För enkelhetens skull tog jag också med mig min älskade Naked palett från Urban Decay. Den ha nog följt med mig på varenda resa sedan jag köpte den för över två år sedan. För att få lite mer matta skuggor tog jag undantagsvis också med mig Wet n' Wilds Vanity palett. Ifall jag besluter mig för att göra något med eyeliner har jag med mig Macs Fluidline i Blacktrack och en dubbelsidig eyeliner från Urban Decay. Har också med mig favorit mascaran Volume Million Lashes från L'Oreal och min ögonfransböjare.

Of course I had to pack an eye primer, this time from Too Faced. To make the choice of eye shadows as simple as possible I packed my trusty Naked palette from Urban Decay. I think I've taken it with me on every single trip since I bought it over two years ago. However, this time I also felt like having a bit more matte options so I also took Wet n' Wild's Vanity palette. For eyeliner I had to take Mac's Fluidline in Blacktrack and a double ended one from Urban Decay. I also brought my favorite mascara, Volume Million Lashes, from L'Oreal and my lash curler. 
Eftersom jag är ganska lat då det gäller att applicera läpprodukter så tog jag bara med mig två alternativ. För att skapa dramatiska röda läppar valde jag Lumenes läppenna i Cranberry och Macs läppstift i Brave Red. För en mer nertonad look packade jag ner ett nude läppstift från Inglot (numret har tyvärr lossnat) och mitt favorit läppglans från Clarins.

Since I'm pretty lazy when it comes to applying lip products I only brought two lip options. For a dramatic red lip I chose a Lumene lip liner in Cranberry and Mac's Brave Red lipstick and for a more toned down look I picked a nude color from Inglot and my favorite lipgloss from Clarins.
 
Sist men definitivt inte minst packade jag så klart med mig ett bra urval av penslar.

Finally I of course had to pack a good selection of brushes!
Allt rymdes mer än väl in i min underbara sminkväska! Hoppas ni har det bra medan jag är ute och reser. Skall försöka tidsinställa lite inlägg om jag bara har tid :)

Thankfully everything fit more than well in my cute makeup bag! I hope all of you have a lovely time while I'm away traveling. I will try to write some posts in advance if I manage to find the time :)

3 kommentarer:

  1. Alltid kul med inlägg som detta! Det är nog bara vi beauty-nördar som tycker att din packning här är lätt :)

    SvaraRadera
  2. Vattenfasta Volume Million Lashes är också en av mina favoritmascaror, tror inte jag använt en bättre mascara någonsin! Ha en trevlig resa :)

    SvaraRadera
  3. skulle grymt garna vilja ha mac highlitern och wet & wild vanity palette.. om ja sag ratt ? testade precis wet n wild for forsta gangen and i loooove them :) xxx

    SvaraRadera