tisdag 26 februari 2013

Budapest Haul

Budapest var en alldeles underbar stad med vackra gamla byggnader. Tänkte dela med mig av det jag snappade upp på resan, i skönhetsväg.

Budapest was a wonderful city with lots of beautiful old buildings. I though I would share with you what I picked up on my trip, beauty wise.


Budapest var fyllt av alla världens underbara tvålar, tyvärr hittade jag dock inga produkter gjorda av det staden är känd för, sitt mineralrika vatten. Köpte ändå tv tvålar (varav en syns på bild), en i citrontvål i underbar förpackning till badrummet och en lite tråkigare grå lertvål. Snappade också upp en av Maybellines Color Tattoo krämögonskuggor eftersom det var på erbjudande och priset av mycket lägre än i Finland. Mitt bästa fynd var nog ändå Diors highlight puder i Amber Diamond. Har velat ha de så otroligt länge och i höst fick jag veta att det tagits ur Diors sminklinje i hela Europa. Råkade dock hittade av en slump i en affär, dessutom var det rabatterat med 50% så jag blev överlycklig. Ett annat intressant köp var Bioderma Sensibio H2O. Har hur länge som helst hört om de på både bloggar och YouTube så bestämde mig för att testa de, se ifall dem verkligen lever upp till all hype. Sist men inte minst köpte jag äntligen mig ett YSL läppstift på flygplatsen i Budapest.

Budapest was filled with the most wonderful soaps, however I was bit disappointed that I couldn't find any products made from what the city is really know for, their mineral rich thermal water. Anyway, I bought two soaps, one in beautiful packaging for my bathroom and another one for my body that contains mud from the dead sea. I also picked up a Color Tattoo cream eyeshadow from Maybelline since they were on offer. Dior's highlight powder in Amber Diamond was still my best buy. I've wanted it for so long and this autumn I found out that it had been discontinued from the makeup line in Europe. Just my luck I though. Well, I accidentally found it in a shop in the clearance section reduced by 50%, I was sooo happy. Lastly I picked up a beautiful YSL lipstick at the Budapest airport.

Yves Saint Laurent Rouge Volupté Shine 15 Corail Intuitive

Dior Diorskin Poudre Shimmer 002 Amber Diamond

2 kommentarer:

  1. Jag hörde också att Amber Diamonds ska tas bort - sen hörde jag att det bara var ett rykte och att den inte alls försvinner och nyligen har jag hört att den ska förnyas och paketeras om...

    Tycker det vore bra märkligt om de bestämde sig för att ta bort en sån storsäljare så jag hoppas att den bara tillfälligt försvinner och sen dyker upp igen i nytt utseende...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm.. skumt. Alla Dior diskar jag har frågat här i Helsingfors har sagt att det inte mer kommer att säljas, att den nya high lightern i Nude serien ersatt dessa två. Men det återstår att se, som det nu ser ut finns de inte i Dior diskarna :/

      Radera