måndag 4 mars 2013

February Favorites 2013

Här har jag igen samlat mina favoriter från februari månad. Mycket av det jag gillat hade jag med på resan till Budapest eftersom jag där sminkade mig varje dag vilket jag inte annars gör. Ni får gärna berätta vilka era favoriter var eller länka till liknande inlägg :)

Once again I've gathered my favorite products of the month. A lot of what I've been loving in February is products I brought with me on my trip to Budapest because there I actually wore makeup everyday, which I usually don't do. I'd love for you to share your own favorites with me or put a link in the comments to similar posts :)

Garnier BB Cream Miracle Skin Perfector Combination to Oily Skin, Light

Detta var den först BB Cream jag testat. Har nog varit lite sugen tidigare men eftersom jag har rätt mycket att täcka och de flesta BB krämer inte täcker speciellt mycket har jag ansett att det inte varit för mig. Såg dock denna i en av Lisa Eldridges videor och beslöt mig för att testa den. Nu är jag helt kär. Jag har inte använt någon foundation över huvudtaget denna månad utan bara den BB Cream! Otroligt tycker jag. Lovar att lägga upp en ordentlig recension så fort som möjligt!

This is the first BB Cream I've ever tried. I've been tempted to try some but since I have quite a lot to cover on my skin I've always skipped it since BB Creams tend to be pretty light in coverage. One day I saw Lisa Eldridge using this one so I decided to try it. Well, now I'm in love! I haven't used a foundation once during this whole month, pretty amazing in my opinion. I promise to do a full review of this one as soon as possible!
Rimmel Stay Matte Long Lasting Pressed Powder, 001 Transparent

Som det flesta av er vet har har ganska fet hy, alltså behöver jag ett puder som håller mig matt. Jag gillar verkligen detta puder, precis som namnet säger gör det huden matt men samtidigt är det väldigt finmalet så man ser inte "kakig"ut. Priset är dessutom ypperligt.

As most of you know I have quite oily skin, hence I need a good powder to keep my t-zone matte. I really like this powder, and just like the name suggests it keeps your face matte but it is also very finely milled so won't get that "cakey" look. The price is really good.
 
Lumene Blueberry Eyebrow Shaping Wax & L'Oreal Million Lashes Waterproof

Jag råkade tappa min brynpenna efter julen och jag ville inte köpa en ny eftersom jag visste att den finns någonstans (hittad nu). Jag var dock väldigt intresserad av att testa ett färgar bryngel och Lumenes råkade vara på erbjudande. Jag har rätt så tjocka mörka ögonbryn och gillar inte att fylla in dem speciellt mycket så detta är perfekt. Ger lite färg och får dem samtidigt att hållas på plats. Denna månad återgick jag till min älskade Volume Million Lashes mascara och den var precis så bra som jag kom ihåg!

I lost my brow pen after Christmas I didn't want to buy a new one because I knew that I would find it somewhere at home. I was however really interested in trying a tinted brow gel and Lumene's happened to be on offer. I have pretty thick and dark brows so I'm not a big fan of filling them in too much so this product is perfect for me. It gives just the right amount of color while keeping the brows nicely groomed. This month I also went back to using my beloved Volume Million Lashes mascara and it was just as good as i remembered!
Maybelline Expertwear Blush, 67 Pinky Gold / or Rose

Tänker inte babbla på allt för mycket om denna rouge, men som sagt är det min favorit vinter rouge. Denna har varit en favorit de senaste månaderna men speciellt i februari då jag sminkade mig lite mer än vanligt.

I'm not going to go on and on about this blush again, but it's just the perfect blush for the winter months. Actually I've been using this tons during the recent months but especially in February since I wore a lot more makeup than usually.
Bobbi Brown Hydrating Eye Cream

Denna ögonkräm har räddat den tunna huden kring mina ögon från att torka ut helt och hållet. Det har varit super kallt i Finland nu i januari & februari och min hud blivit jätte torr. Mer om denna fantastiska ögonkräm kan ni läsa här, har recenserat den separat.

This wonderful eye cream has been the saviour of the fragile skin around my eyes. It's been super cold in Finland during the months of January and February but this cream has kept my under eye area from drying out completely. You can read my full review on the Hydrating Eye Cream here.
The Body Shop Vitamin C Microdermabrasion

Hur mycket jag än älskar mina kemiska peelings behöver min hud ibland en riktigt bra mekaniska peeling och då förlitar jag mig på denna ansiktsskrubb. Vad jag gillar speciellt är att de exfolierande kornen i skrubben är så små att den inte alls känns obehaglig eller för grov men får ändå huden att se och kännas len och klar.

No matter how much I love my chemical peelings once in a while my skin just needs a good mechanical scrub and that's when I rely on this Vitamin C exfoliator. The reason why I like this one so much is because the exfoliating beads are so fine that it doesn't feel harsh or damaging on you skin but it still makes it look and feel smooth and radiant.
Nagel olja / Nail oil

Sist men inte minst är min hemmagjorda nagelolja. Den har gjort så att mina naglar hållits starka och välmående hela vintern, trots att jag inte alltid kommit ihåg att ta på mig vantarna. Dessutom håller den även nagelbanden friska och återfuktade. Recept & tips på hur du kan göra din egen nagel hittas här.

Lastly I've been totally addicted to my home made nail oil. It has made my nails so strong and kept them from chipping through the entire winter, even when I've forgotten my mitens at home. It also makes your cuticle soft and moisturized. The recipe and how to make you own nail oil you'll find here.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar