måndag 26 april 2010

"Beauty, to me, is about being comfortable in your own skin. That, or a kick-ass red lipstick." -Gwyneth Paltrow

Vad passar bättre en regning dag som denna än ett litet inlägg med mina våriga favorit "läpplooker"? Jag har först nyligen börja experimentera med olika läppstift och -glans så jag håller mig fortfarande inom realtivt neutrala färger så tyvärr blir det nog inga mörkare röd eller plommon toner. Bra är dock att dessa alternativ är billiga och eftersom de just är neutrala passar de de flesta personer.
1) Läppstift: NYX Tea Rose, -glans: NYX Pinky Natural.
Beställde nyligen några NYX läpprodukter via näte så jag hade inte möjligheten att se ifall de passar, sökte lite på näte efter prover men hittade inte riktigt några bra så gick på basen av namn och en ungefärliga färgen. Haha! Som tur passade alla färger bra, och speciellt dessa. Min naturlig läppfärg är lite mörkare och jag har blivit rekommenderad att använda ganska mörka läppstift. Det här läppstiftet är väldigt nära min naturliga färg så det blir ingen dramatisk skillnad. Det är just därför jag gillar det så mycket. Läppglanset är nästan precis samma färg som stiftet så det kompletterar läpparna bra. Dessa två är dock de allra billigaste produkterna så hållbarheten är inte den bästa. Läppstiftet har ändå en skön och krämig konsistens, det samma gäller läppglanset. Läppglanset luktar och smakar lite konsigt, vet inte hur jag skall beskriva det, vessarengöringsmedel(?), men det stör inte mig så farligt mycket. En annan nackdel är att produkterna torkar ut läpparna något.

Från vänster: NYX Tea Rose, NYX Pinky Natural, Maybelline Coral Pop
& Apricot Freeze, Lumene Paradise & Soft Papaya.

2) Läppstift: Lumene 43 Paradise, -glans: -''- Natural Code 3 Soft Papaya.
Köpte båda dessa från Lumene outlet:en så fick dessa för en bliig penning men skulle defintivt betala fullt pris för dessa. Den här våren är korall/orange färgade läppstift inne så ville prova den ternden och lyckligtvis kan jag "pull it off". Färgen på stiftet är mild röd med orange och pink:a toner, om det nu låter vettigt. Gillar konsistensen mycket, krämigt och återfuktar läpparna. Tycker dock ändå om att alltid använda läppomada före appliceringen. Läppglanset ser väldigt oranget ut i tuben men är ganska så färglöst då man applicerar det, vilket jag gillar eftersom det gör det mycket mångsidigare. Kan paras ihop med många olika stift. Konstistensen på glanset är ganska klibbigt, vilket gör det ganska långvarigt. Det är dock inte så klibbit att allt fassnar i dina läppar.
3) Läppstift: Maybelline color sensational 420 Coral Pop, -glans: -''- Watershine Gloss 420 Apricot Freeze
Ville också ha ett verkligt oranget läppstift eftersom jag älskar att ha orange/brons färgade ögonskuggor. Läppstiftet innehåller lite glitter men det syns inte på läpparna, så ifall man föredrar en matt "läpplook" passar det bra för det också. Siftet har en svag doft av vanilj, själv gillar jag inte konstgjord vaniljdoft så jag är inte så förtjust i den. Annars gillar jag färgen mycket. Den ser inte så förskräckligt olika ut Lumene siftet på bilden men på läpparna ser det mycket mer oranget ut än rött. Fint dock. Konsistensen är krämig men läpparna torkas nog lite ut. Läppglanset innhåller däremot mycket glitter. Resultatet på läpparna blir dock mer skimrande än glittrit och glitterkornen är dessutom så fina att de inte känns på läpparna. Föredrar glansets doft, det doftar jätte gott. Lite fruktigt och konsistensen är skön. Hållbarheten är inte speciellt långvarig så man får nog lov att applicera till under dagens lopp.


Färgerna är inte rikgit lika granna på bilden som i verkligheten,
speciellt vad det gäller läppglansen.

Som en liten parentes kommer ännu en läpplook som jag gillar mycket just nu. Det är en nude look som också är väldigt inne just nu, dock inte en "pissis" look med helt raderade läppar. Läppstiftet är Revlon Matt 001 Nude Attitude. Vädigt neutral färg, skiftar kanske lite mot persikofärger. Om man endast använder stiftet blir det nog väldigt utsuddade läppar så jag gillar att applicera ett läppglans ovan på. Mitt favorit just nu är Dior Addict Ultra-gloss Reflect 517. Rikigt ljusröd till färgen med en gnutta ljusrött skimmer. Konsistensen är något klibbig men känns jätte skön och krämig på läpparna. Effekten är också mycket långvarig.
Orsaken varför jag inte inkludera dessa i mina vår läpplooker är för att jag själv tycker om att använda mindre meik på våren, mjuka naturliga färger och jag tycker att en nude läpp passar bäst med en dramatisk ögonmakeup. Alltså är denna look perfekt då man skall gå ut.

1 kommentar: